کاشت انگور در گلدان

امکان کاشت انگور در گلدان

آخرین مقالات

امکان کاشت انگور در گلدان

 انگور میوه ای  خوشمزه و پرخاصیت با کاربرد فراوان است که در صورت کاشت اصولی می توانید از آن لذت ببرید. آبیاری منظم و استفاده از کود مناسب در رشد و پرروش آن موثر است.

نحوه انتخاب گلدان برای کاشت انگور

جهت پرورش انگور در گلدان ابتدا بایدگلدان مناسب را انتخاب کنید،  گلدان‌های پلاستیکی سیاه یا تیره در زیر نور خورشید گرم می‌شوند و می‌توانند باعث گرم شدن بیش از حد ریشه‌های انگور شوند. در صورت استفاده  از گلدان  پلاستیک تیره  آنها را در سایه قرار دهید.

زمان کاشت قلمه های انگور

بهترین زمان برای کاشت قلمه های انگور اوایل پاییز است. کف گلدان  را برای زهکشی سنگ یا فوم قرار دهید، سپس خاک و یک لایه مالچ اضافه کنید. انگور تقریباً در هر نوع خاکی رشد می کند، اما  خاک لوم سیلت مرطوب بهتر است. در صورت کوددهی بهتر است از کود نیتروژن استفاده کنید.

نگهداری از انگور کاشته شده

بهتر است انگور تا اولین یخبندان آزادانه رشد کند، بدین ترتیب تا یک سیستم ریشه ای خوب ایجاد کند. سپس برای رشد جدید بهتر  انگورها راطوری  هرس کنید تا فقط دو جوانه باقی بماند. جوانه ها برآمدگی های کوچکی شبیه جوش روی تنه هستند. در بهار هر یک از این جوانه ها به شاخه جدیدی تبدیل می شوند. انگور برای رشد بیشتر  به گلدان بزرگ 50 تا 60 سانتی متر عرض و عمق مناسب  نیاز دارد.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

مراقبت کودی انگورهای گلدانی

به طور منظم می توان انگورها  با یک کود سه بیست  متعادل (هر هفته یا دو ماه یکبار) و یک کود ریز مغذی مانند جلبک دریایی مایع کوددهی کنید.یکی ازنکات  موفقیت در کشت انگور در گدان  این است که برنامه تغذیه خود را با مراحل رشد گیاهان خود تطبیق دهید. انگور برای رشد بیشتر شکوفه ها با کود فسفر بالا کوددهی کنید تا رسیدگی میوه انگور به موقع انجام شود.

کاشت انگور در گلدان

انتخاب محل مناسب جهت کاشت انگور در گلدان

مکانی  مناسب و خشک و نوردهی لازم انتخاب کنید.  اگر گیاهان شما دچار لکه شدند، نیازمند رسیدگی بیشتری هستند. انگور برای رشد خود، نیاز به مراقبت لازم دارد. مهم است که گیاه در چند سال اول پس از کاشت به خوبی آبیاری شود. پس از آن نیاز به آبیاری در دوره‌های خشک  کمتر ضروری باشد.

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه انگور در مناطق مختلف کشور قابل کشت است، اما بهتر است جهت کشت اصولی و مراقبت های لازم هم از جهت کوددهی و هم مراقبت کاشت و آبیاری لازم و منظم با کارشناسان متخصص مشورت کنید، متخصصان مجموعه ما این شرایط را بوجود آورده اند که شما کشاورز و باغدار عزیز می توانید در صورت هر گونه سوال در مورد نحوه پرورش انگور به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری