کاشت توت فرنگی

کاشت توت فرنگی در زمستان

آخرین مقالات

 کاشت توت فرنگی در زمستان

توت فرنگی گیاهی چند ساله است که با هرس  مناسب و کاشت به موقع در زمستان به راحتی قابل کاشت است.  در این مقاله در مورد نحوه کاشت توت فرنگی در زمستان با ما همراه باشید.

کاشت توت فرنگی اواسط شهریور برای زمستان گذرانی مهم است.

گیاهان توت فرنگی در سال اول کاشت  بسیار کوچک و آسیب پذیر هستند. کاشت توت فرنگی حداکثر تا اواسط آگوست بسیار مهم است چون  به آنها فرصتی برای رشد خوب و زمستان گذرانی می دهد. هم ریشه و هم گل های گیاه توت فرنگی باید از یخ زدگی محافظت شوند. هنگام زمستان گذرانی بوته های توت فرنگی، محافظت از آنها در برابر یخبندان های دیررس ضروری است، زیرا گل ها به خصوص در بهار حساس هستند. توت فرنگی ها چند ساله هستند و تا حدود 10- درجه سانتیگراد مقاوم هستند، اما بهتر است از سرما محافظت شوند.

کاشت توت فرنگی

زمستان گذرانی توت فرنگی در گلدان

 گلدان را در زمستان در مکانی سرپوشیده قرار دهید، بهترین مکان نزدیک دیوار خانه و روی یک ماده عایق مانند چوب یا پلی استایرن می باشد. در مناطق کوهستانی در فصل زمستان  توت فرنگی های داخل گلدان را  با چوب ، کاه یا پشم گوسفند بپوشانید و گلدان ها را زیر یک سقف محافظ قرار دهید به عنوان مثال در زیر  سقف ایوان مکان مناسبی است. در روزهای بدون یخبندان کمی آنها را آبیاری کنید. اما مراقب باشید: زیاد آبیاری نکنید، زیرا به ریشه ها آسیب می رساند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

زمستان گذرانی توت فرنگی  در فضای باز

توت فرنگی ها در فضای باز اگر در معرض باد یا رطوبت زیاد قرار گیرند بیشتر محافظت می شوند. اما غرقابی خاک  می تواند در فصل زمستان باعث آسیب سرمازدگی قابل توجهی به ریشه بوته های توت فرنگی شود. اگر باغ شما به دلیل خاک رسی مستعد آبگرفتگی است، ماسه را به خاک اضافه کنید تا زهکشی بهتری انجام شود.

نحوه مراقبت از گیاهان توت فرنگی در زمستان:

گلدان ها و گلدان ها را در مکان های محافظت شده در برابر باد قرار دهید
برای گلدان در مناطق سرپوشیده، آبیاری متوسط را در روزهای بدون یخبندان فراموش نکنید
گیاهان توت فرنگی را در گلدان یا تخت در مناطق خنک با پشم گوسفند، برگ یا چوب برس بپوشانید.

سخن پایانی :

کودهای ارگانیک و نانو شوک به دلیل ترکیبات طبیعی برای گیاهان توت فرنگی کودی عالی به شمار می آیند، چون نه نتها آسیبی به این گیاه وارد نمی کنند بلکه برای محیط زیست هم مناسب هستند . شما کشاورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه کوددهی این گیاهان با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری