کاشت جعفری

نحوه کاشت جعفری

آخرین مقالات

نحوه  کاشت جعفری

 جعفری از جمله سبزیجاتی است که به آسانی از طریق بذر رشد می کند، این سبزی مغذی از تابستان تا پاییز محصول می دهد و به خوبی حتی در گلدان هم رشد می کند.جعفری گیاهی دوساله است،  در سال اول برگ می‌روید، سپس گل می‌دهد و در سال دوم بذر می‌دهد.  هر بهار دوباره کاشته می شود. در این مقاله خواهیم گفت این سبزی پر خاصیت را چگونه بکاریم.

مکان مناسب کاشت جعفری

جعفری چه در گلدان کاشته شود و چه در داخل زمین باید در زیر نور مستقیم خورشی قرار نگیرد. اگر در آب و هوای گرم زندگی می‎ کنید، توصیه می‎ شود جعفری را بین سایر گیاهان  بکارید تا از گرمای بیش از حد محافظت شود. برای کاشت  جعفری در گلدان بهترین مکان آن روی یکی از طاقچه های پنجره می باشد.

خاک مناسب کاشت جعفری

خاک مناسب کاشت جعفری باید مخلوطی از خاک با کیفیت  و غنی از مواد آلی باشد. همچنین خاک دارای  زهکشی خوبی  باشد.   مخلوط  50٪ خاک گلدان با 50٪ کمپوست برای کاشت این سبزی در گلدان مناسب است.  PH مناسب  خاک باید  بین 6 تا 7 باشد،

بهترین زمان کاشت جعفری

 بهترین زمان برای کاشت جعفری، بهار است. آنها برای رشد و شکوفایی به هوای خنک نیاز دارند. بنابراین، اگر در منطقه ای گرم زندگی می ‎کنید، آن را در زمستان بکارید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

کاشت جعفری

نحوه کوددهی جعفری

برای کوددهی جعفری از کود سه بیست متعادل  یک یا دو بار استفاده کنید، هر شش هفته یکبار  می توان به جعفری کود بدهید.

انواع ارقام جعفری

جعفری فرفری:

شامل نوع استاندارد  است که به راحتی در باغ سبز رشد می کند و جذاب است. انواع رایج جعفری فرفری عبارتند از “Forest Green” و “Extra Curled Dwarf” که  رشد سریع ادارد.
جعفری با برگ تخت:

دارای برگ های صاف و رشد نسبتاً بلندی هستند . طعم آن بهتر  از جعفری فرفری است.
جعفری با برگ تخت ایتالیایی:

جعفری طعم  فلفلی دارد.
جعفری ژاپنی: این جعفری بومی ژاپن و چین است و گیاهانی همیشه سبز با طعمی تلخ است.  دارای ساقه های پر پشت که می توان آنها را مانند کرفس خورد.

زمان برداشت جعفری

زمان  برداشت جعفری موقعی است  که حدود 18 سانت ارتفاع  و نسبتاً بوته ای باشد. برای تقویت  رشد بیشتر، ساقه های کامل را از پایه گیاه برداشت کنید.  برگ های بیرونی را جدا کنید تا  برگ های داخلی به رشد  خود ادامه دهند. اما در صورت نیاز برداشت کنید.

 

نتیجه گیری:

جعفری ارقام متنوع زیادی دارد و با توجه به خاصیت زیاد آن می توان با کوددهی مناسب و منظم برداشت زیادی داشته باشید. کودهای شوک یکی از کودهای طبیعی مناسب جعفری هستند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره