کاشت درخت زرشک

کاشت درخت زرشک

آخرین مقالات

کاشت درخت زرشک

زرشک در ترکیب با غذاهای دیگر طعمی متفاوت و جذاب را ایجاد می کند.  زرشک بی دانه یکی از پر استفاده ترین رقم‌های این نهال است که به زرشک پلویی مشهور است. کاشت درخت زرشک مثل دیگر درختان به موقعیت جغرافیایی مناسب، خاک مناسب، نور آفتاب به اندازه کافی، خاک مناسب احتیاج دارد.

زمان مناسب کاشت زرشک

 کاشت زرشک بیشتر در نواحی نیمه خشک و با آب و هوای معتدل انجام می گیرد. مناسب ترین زمان کاشت نهال زرشک دروسط  فصل پاییز تا اسفند است. بعضی از کشاورزان فصل بهار را برای کاشت درخت زرشک انتخاب می کنند. در فصل بهار نیز این کار امکان پذیر است. اما  در فصل پاییز درختچه‌ها زمان بیشتری برای رشد کردن در اختیار دارند. برای کاشت درختچه زرشک لازم است تا مانند نهال‌های دیگر زمین حاصلخیز و مناسبی در اختیار داشته باشید.فاصله برای کاشتن نهال زرشک 3 در 4 و یا 4 در 5 متر در نظر می گیرند. این فاصله هنگامی مناسب است که نوع کشت آبی باشد. به این علت که در کشت دیمی بایستی فاصله به اندازه 7 در 7 متر را برای کاشت در نظر گرفت.

کاشت درخت زرشک

 

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

آفت‌ها و بیماری‌های زرشک 

زنبور سر شاخه خوار

از مهم ترین آفت‌هایی که این درختچه را تهدید می کند زنبور سر شاخه دار است که به شاخه‌های جدیدی صدمه می زند. شناسایی این آفت و نابود کردن آن می تواند در پرورش درخت و کیفیت میوه بسیار تاثیر گذار می باشد.

شته

 از مرسوم ترین انواع آفت‌ها شته است. به طور معمول این آفت در سال‌های اولیه پرورش نهال به گیاه زرشک می تواند صدمه بزند. کاهش دوره  رشد، خشک شدن نهال و ضعف شاخه‌ها از مهم ترین عواملی است که شته می تواند برای نهال ایجاد نماید. بهره گیری از سم‌های گیاهی جهت از بین بردن شته‌ها کاربرد دارد.

کرم برگ خوار

کرم برگ خوار می تواند به برگ‌های درختان صدمه بزند.این  آفت با تغذیه از درخت زرشک می تواند به آن صدمه وارد کند.

پروانه تخم انگشتری

از دیگر آفت‌هایی که از برگ درخت زرشک تغذیه می کند پروانه تخم انگشتری است. جهت از بین بردن این آفت لازم است تا اط سم حاوی فسفر و یا هرس نمودن شاخه‌ها استفاده کنید.

پروانه ابریشم باف

از بدترین آفت‌های برگ خوار، پروانه ابریشم باف است. این آفت شروع به خوردن و نابود کردن برگ‌ها می کند که در زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد که برگ‌ها خالی شده اند. بیماری‌های زنگ سیاه و زنگ زرد از اصلی ترین بیماری‌ها در پرورش درخت زرشک هستند.

اشتراک گذاری