کاشت درخت عناب

کاشت درختان عناب

آخرین مقالات

کاشت درختان عناب

درختان عناب از سرسبز ترین درختانی هستند که حدود 5 تا 12 متر ارتفاع دارند، این درختان در فصل بهار رشد می‌کنند و  میوه‌های آن بسیار خوش طعم و مفید هستند. این درخت دارای شاخه‌های خاردار است و برگ‌های آن نیز به رنگ سبز براق هستند. میوه‌های درخت هنگامی‌ که به‌ طور کامل نرسیده‌اند، مزه‌ای ترش دارند اما طعم آن‌ها بعد از رسیدن تغییر می‌کند و مقداری شیرین‌تر می‌شوند. برای کاشت درخت عناب لازم است ابتدا خاک زمین تان را به‌ خوبی شخم بزنید تا یک بستر مناسب و حاصلخیز برای رشد ریشه فراهم شود.دقت داشته باشید اگر نهال عناب به خوبی داخل خاک قرار نگیرد، ریشه‌دهی مناسبی نخواهد داشت و رشد آن نیز متوقف خواهد شد. در آخر با کمک پا حتما اطراف درخت را محکم بکوبید تا ریشه در خاک به شکل ثابت قرار بگیرد و بیرون بیاید.

کاشت درخت عناب

بهترین زمان برای کشت درخت عناب

شما می‌توانید هر زمانی که خواستید، اقدام به کشت این درخت کنید اما بهتر است بدانید مناسب ترین و بهترین زمان برای کاشت درخت عناب اوایل فصل زمستان در ماه‌های دی و بهمن زیرا در این زمان درخت می‌تواند رشد بهتری  داشته باشد.

نور مناسب برای رشد و پرورش درخت عناب

درخت عناب برای رشد مناسب به نور زیادی احتیاج دارد و اگر نور خورشید را به میزان کافی دریافت نکند، دچار کاهش رشد می‌شود و بعد از مدتی از بین می‌رود. بنابر این سعی کنید درختان‌ را در مکانی بکارید که نور خورشید در روز حداقل 6 ساعت به آن‌ مکان  بتابد.

آبیاری درختان عناب

مقاومت درخت عناب در برابر خشکی و کم‌ آبی بسیار بالا است اما برای رشد عالی آن بهتر است به‌ صورت مرتب  آبیاری شوند.  چون  با خشک شدن ریشه، درخت شادابی خود را از دست می‌دهد و ضعیف می‌شود. همچنین  آبیاری زیاد نیز برای درختان عناب اصلا مناسب نیست .

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کاشت درخت عناب

نحوه کوددهی درختان عناب 

پس‌ از کاشت درختان عناب نیاز به کوددهی دارند تا در برابر عوامل آسیب‌زا و شرایط پرتنش مقاومت داشته باشند.  از جمله بهترین کودهای طبیعی که می‌توانید بعد از کاشت درخت عناب از آن‌ها استفاده کنید، کود هیومیک اسید و کود جلبک دریایی می باشد. این کودها سرشار از املاح و مواد مغذی هستند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن نیازهای درخت عناب را تامین نمایند و تمام عوامل آسیب‌زایی که ممکن است به سلامت محصولات آسیب برسانند را از بین می‌برند.همچنین این کودها خاک را اصلاح و علفهای هرز را از بین می برند.

نحوه کاشت درخت عناب نیاز به شرایط خیلی دشواری ندارد. بهتر است آبیاری و کوددهی به خوبی انجام شود. زیرا ممکن است مواد مغذی به میزان کافی در اختیار درخت قرار نگرفته باشد. در چنین شرایطی به‌ هیچ‌ عنوان نهال را از زمین خارج نکنید زیرا امکان  آسیب جدی به درختان وجود دارد.

اشتراک گذاری