کاشت درخت هلو

نحوه کاشت درختان هلو

آخرین مقالات

نحوه کاشت درختان هلو

درختان هلو یک درخت میوه خودبارور است،  ممکن است سه تا چهار سال طول بکشد تا گرده افشانی انجام شود. درخت هلو برگریز هستند و در نور کامل خورشید، خاک اسیدی و شنی و دماهای متوسط بهترین رشد را دارد.

کاشت درخت هلو

 خاک مناسب برای کاشت درختان  هلو 

بهترین  خاک برای درختان هلو  شنی لومی است. خاک مناسب برای کاشت درخت هلو باید زهکشی مناسب داشته باشد. مخلوط شدن خاک مناسب با شن، پیت موس و خاک برگ شیوه‌ای مناسب برای  تقویت‌ خاک  است.

درختان هلو را چگونه آبیاری کنیم 

درختان هلو  برای آبدار شدن نیاز به آبیاری مناسب و بالایی دارد. به ویژه در فصل تابستان حداقل ماهی  2 بار به  آبیاری نیاز دارد که این مقدار آبیاری  با توجه به رطوبت و شرایط آب و هوایی منطقه تعیین خواهد شد. ریشه‌های هلو در صورت خشک ماندن پوسیده خواهند شد.

فرایند کوددهی درختان هلو 

برای  کاشت درختان  هلو  از انواع کود شیمیایی و حیوانی استفاده می شود تا عملکرد محصول افزایش یابد. برای درختان یک ساله  در فصل بهار و در ماه‌های فروردین یا خرداد  درختان را کوددهی کنید. اما درختان بالغ تر را  2 بار در سال کوددهی کنید،  همچنین می توانید اوایل فروردین و در اواخر خرداد  کوددهی درختان هلو را شروع کنید.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 

نحوه کاشت درختان هلو

 خاک محل کاشت  را به اندازه کافی نرم و سست نمائیدو  علفهای هرز اطراف محل کاشت را هرس کنید، سپس در خاک حفره ای به  عمق 30 سانتی‌متری حفر کنید. به خاک مقداری  انواع مواد آلی، کمپوست و پیت ماس اضافه کنید،  آن را به خوبی با خاک مخلوط کنید.خوب آبیاری کنید.  درخت را  بر روی یک تپه کوچک قرار دهید و اطراف آن را با خاک بپوشانید. منطقه مورد کشت  خشک و کم باران است میزان آبیاری  را افزایش دهید. اما اگر باران‌های فصلی مناسب وجود داشته باشد نیاز آبی گیاه تامین خواهد شد.

کاشت درخت هلو

انواع روشهای هرس کردن درخت هلو

هرس فرم دهی برای زیبا نمودن فرم درخت است. هرس باردهی سبب افزایش بار و محصول درخت هلو خواهد شد. هرس جوانسازی  عمر درخت را افزایش می‌دهد و حشرات  و آفات  را از بین می ببرد. تنک کردن قسمت های بیمار را  از درخت حذف می شود.

انواع هلو ایرانی و خارجی:

هلو انواع مختلفی دارد. برای کاشت درخت هلو باید نوع مناسب با خاک و آب و هوای منطقه را انتخاب کنید.

  • هلو سرخ
  • هلو انجیری زعفرانی
  • هلو رد تاپ
  • هلو کاظمی
  • هلو انجیری زودرس
  • هلو سبز
اشتراک گذاری