کاشت زردآلو

کاشت زردآلو در پاییز

آخرین مقالات

کاشت زردآلو در پاییز

زرد آلو میوه های شیرین و آبدار  و در اوایل بهار دارای  گل ها و عطرهای دلپذیر دارد،  یکی از اولین میوه‌های هسته‌دار که شکوفه می‌دهد، درختان زردآلو زودتر از  درختان گیلاس و هلو گل می‌دهند. درختان زردآلو به هشت ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد.

محل مناسب کاشت زرد آلو

محل مناسب کاشت زرد آلو باید دارای نور کافی خورشید و خاک دارای  زهکشی مناسب  باشد. خاک محل کاشت زرد آلو سست و دارای زهکشی  مناسب می باشد. خاک مناسب  برای درختان زردآلو به راحتی خرد می شود و تا حدودی شنی باشد.

زمان کاشت درخت زردآلو

زمان کاشت درختان زرد آلو معمولا فصل بهار است، بدین ترتیب قبل از گرمای تابستان باید استقرار پیدا کنند. برای کاشت زرد آلو گودالی بزرگ حفر کنید تا ریشه ها از تنه بیرون و بالای خاک باشد، برای درختانی که ریشه آنها مشخص، حفره کاشت را کمی وسیعتر از ریشه و به اندازه کافی عمیق حفر کنید و حفره کاشت را با خاک  پر کنید و درخت تازه کاشته شده را به خوبی  آبیاری کنید.

دما مورد نیاز رشد زرد آلو

درختان زردآلو در اوایل بهار شکوفه  می هند. یخبندان اواخر بهار می تواند به شکوفه ها آسیب برساند و از باردهی درخت جلوگیری کند، در فصل رشد بعدی میوه می دهد. با انتخاب گونه‌ مقاوم احتمال اینکه یخ زدگی گل‌ها کاهش می یابد.

در مورد قیمت کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

هرس درختان زرد آلو

هر سال درختان زردآلو را در اواخر زمستان هرس کنید، با حذف تمام شاخه های شکسته،  بیمار شروع کنید. از ریشه یا پایه تنه هرس کنید. در مرحله بعد، هرس درخت را به  شکل V انجام دهید.  سه تا پنج شاخه اصلی را انتخاب کنید، رشد شاخه های اصلی که از هم فاصله کمی دارند را  حذف کنید، با  حذف حدود 25 درصد از رشد داخلی هر ساله  نور به مرکز درخت نفوذ کند و به رسیدن میوه کمک کند.

کاشت زردآلو

آفات و بیماریهای درختان زرد آلو

یکی از آفات و بیماری های درختان زردآلو  بیماری های ریشه  هستند که  با زرد شدن برگ ها، پژمردگی شاخه ها و کمبود انرژی عمومی  درخت خود را نشان می دهند. خاک مرطوب اغلب علت بیماری های ریشه است. شانکرها – پوست بی رنگ شده و زخم هایی که شیره آن ترشح می شود – یکی دیگر از آفات  درخت زردآلو است. با جلوگیری از صدمه به درخت، از ایجاد شانکر جلوگیری کنید. از تنه و اندام تحتانی در برابر صدمات و آفات محافظت کنید. در صورت امکان، شاخه های  آلوده را 36 سانت در محلی که   آخرین علائم ظاهر می شود، هرس کنید.

نتیجه گیری:

برخی از انواع زردآلوها بسیار کوچک هستند (یا حداقل به یک پایه کوتاه پیوند زده شده اند) و برای پرورش مناسب هستند. برای کوددهی و باروری زرد آلو از کودهای شوک استفاده کنید، چون این کودها ارگانیک و طبیعی هستند.کارشناسان ایرانکود در جهت مشاوره نحوه و مقدار استفاه از کودهای مورد نیاز محصولات کشاورزی همیشه پاسخگوی شما باغداران خواهند بود، در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ایرانکو در تماس باشید یا با شماره درج شده بالای صفحه ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره