کاشت زعفران در گلدان

کاشت زعفران در گلدان

آخرین مقالات

کاشت زعفران در گلدان

زعفران به عنوان طعم دهنده غذا و  رنگ طبیعی غذا استفاده می شود. این ادویه از گرانترین ادویه های جهان است که به آن طلای  سرخ می گویند. بعد از گذشت چندین هزار سال این ادویه باستانی در بین تمامی مردم جهان مورد استفاده قرار‌ گرفت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. در این مقاله در مورد کشت این گیاه پر خاصیت و مفید صحبت خواهیم کرد.

شرایط  کاشت  زعفران در گلدان

زعفران برای رشد به خاکی که زهکشی  خوبی دارد و مکانی آفتابی یا نیمه آفتابی نیاز دارد. پیازهای زعفران باید در عمق 8 سانتی متر   کاشته شود. باید به گونه‌ای کاشته شود  که نوک تیز آن رو به بالا باشد. پس از کاشت، پیازها را آبیاری کنید و خاک را مرطوب نگه دارید. این گیاه در اوایل بهار ظاهر می شود و برگ می دهد اما گل نمی دهد. زمانی که هوا گرم می شود، برگ ها خشک می شوند و گیاه تا پاییز به خواب می رود.با خنک شدن هوا  فصل برداشت آن فرا می رسد.

کاشت زعفران در گلدان

 

چه تعداد بنه زعفران باید در گلدان کاشته شود؟

می توانید چند بنه زعفران را در یک گلدان بکارید به شرطی که فضای کافی برای رشد داشته باشند. هر 4 تا 5 سانت از  خاک گلدان یک بنه بکارید. فاصله مناسب بین بنه ها باعث رشد بهتر آنها می شود.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

نحوه آبیاری زعفران در گلدان

گیاهان زعفران برای رشد مناسب نیاز به آبیاری منظم دارند اما غرقابی  را دوست ندارند. هر زمان که سطح خاک خشک شد، گیاه زعفران را  آبیاری کنید. حتماً گلدان را کاملاً آبیاری کنید، اما آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی بنه ها شود.

کشاورزان عزیز جهت کسب اطلاعت بیشتر در مورد نحوه کاشت زعفران و کوددهی آن در گلدان با کارشناسان ایرانکود درارتباط باشید. متخصصان کودی ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

اشتراک گذاری