کاشت نخود فرنگی

کاشت نخود فرنگی

آخرین مقالات

کاشت نخود فرنگی

نخودها هوای معتدل و خنک را ترجیح می دهند، زمانی که دما افزایش می یابد، رشد نخود فرنگی و گلدهی آن  کاهش می یابد. زمان رسیدگی نخود فرنگی  بسته نوع آن  بین 55 تا 70 روز طول می کشد. انواعی از نخود فرنگی هستند که در اوایل فصل می رسن این قبیل از نخود فرنگی‌‌ها دانه‌‌های کمتری بین 3 تا 4 دانه  در غلاف خود دارند  و نوع دیگر که دیر می رسند دارای 8 تا 10 دانه داخل غلافشان دارند.

کاشت نخود فرنگی

زمان  کاشت نخود فرنگی

 نخود فرنگی را بهتر است تا در اوایل بهار روی  تپه‌‌های خاک یا کرت کاشته شوند. این برآمدگی  تپه ای به گرم نگه داشتن خاک کمک می کند. از همه مهم تر این که از پوسیده شدن دانه‌‌ها پیش از جوانه زدن به دلیل باران‌‌های بهاری و شسته شدن خاک و آب‌‌های اضافی جلوگیری می کند.  چنانچه هوا سرد است یا برف می بارد جای نگرانی وجود ندارد. گیاهان جوان نخود فرنگی در مقابل سرمای هوا از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

روش کاشت نخود فرنگی

بذرهای نخود فرنگی را در ردیف‌‌های دو تایی بکارید، ای ردیفها با یکدیگر  60 سانتی متر فاصله دارند. لازم است تا از داربست‌‌هایی در بین ردیف‌‌های دو تایی استفاده کنیید  تا نخودها در زمان رشد کردن به دور آن‌‌ها پیچیده شوند. در اوایل کاشت لازم است تا خاک با کودهای ارگانیک تقویت کنید و از آن به بعد هر 4 هفته یک دفعه از یک تقویت کننده برای خاک خود استفاده نمایید.

در مورد کودهای گوگرد بیشتر بدانیم 

 

 

آفات مورد نظر نخود فرنگی

 گیاه نخود فرنگی در زمانی که تازه رشد کرده و  گیاه جوانی است ، غذای مورد علاقه  پرندگان  است تا جوانه‌‌های  گیاه را بخورند. بهتر است که در اطراف نهال‌‌های جوان نخود فرنگی را با صفحه‌‌های توری  بپوشانید. بعضی از حشرات امکان دارد که به غلاف نخود وارد شوند و برخی شته‌‌ها نیز گهگاه این گیاه حمله کنند. اما این مشکل چندان مرسوم نیست. در آب و هوای مرطوب نیز حلزون‌‌ها از ساقه‌‌های نخود بالا می روند و شروع به خوردن غلاف‌‌های نخود می کنند. در این صورت بایستی از قرص‌‌های ضد حلزون یا کودهایی که مشابه کار آغت کش ها را انجام می دهند ، استفاده کنید.

اشتراک گذاری