کاشت هندوانه

کاشت هندوانه در تابستان

آخرین مقالات

کاشت هندوانه در تابستان

هندوانه بومی آفریقا و از گونه‌‎ های کدو تنبل، خیار و کدو است. همچنین 92٪ آن آب و دارای مقادیر زیادی منیزیم، روی و پروتئین می باشد.  هندوانه کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از فیبر است. در این مقاله در مورد نحوه کاشت این میوه پر خاصیت آشنا می شویم .

هندوانه باید در فصول گرم سال کشت کرد.

هندوانه را می‌ ‎توان به راحتی از طریق دانه کاشت. هندوانه‎‌ میوه گرمادوست است. بنابراین تا زمانی که خطر سرمازدگی از بین نرفته است، این محصول را کشت نکنید. دمای مناسب کشت 21 درجه سانتی گراد است که از جوانه زنی ضعیف جلوگیری می کند.  هندوانه‌‎ها به مواد مغذی زیاد نیز نیاز دارند، بهتر است آنها را در خاک لومی غنی و دارای کمپوست مناسب بکارید.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

کاشت هندوانه

نحوه آبیاری هندوانه

آبیاری برای کاشت هندوانه اهمیت زیادی دارد، بهتر است خاک را مرطوب  نگه دارید.هندوانه را معمولا صبح آبیاری کنید و از خیس شدن برگ‎ها خودداری کنید. وقتی میوه ها به اندازه کافی رشد کردند، آبیاری خود را کاهش دهید. فقط در صورتی آبیاری کنید که خاک خشک شده و برگ‎ها علائم پژمردگی را نشان دهند.

زمان برداشت هندوانه

 زمان برداشت هندوانه بسیار مهم است، چرا که برداشت به موقع هندوانه، در رسیده بودن و طعم شیرین آن‎ها تاثیرگذار است. معمولاً  میوه هندوانه  طی دو هفته می رسد. اولین و موثرترین نشانه و علایم در رسیدن هندوانه، رنگ آن‎ها است که باید بررسی گردد. با رسیدن هندوانه، لکه های روی آن‎ها از سفید به زرد متمایل می‎‌شود. همچنین میوه نارس دارای پوست نرم و صاف است، در حالی که میوه رسیده کمی چسبناک به نظر می ‎رسد.

دما و رطوبت لازم برای هندوانه

هندوانه در تابستان های طولانی و گرم که دمای آن به 26  درجه سانتی گراد  یا بالاتر می رسد، بهترین رشد را دارد. اگر تابستان‌ها کوتاه یا خنک هستند، روی سطح خاک عایق قرار دهید و چند حفره در پوشش خاک ایجاد کنید تا رطوبت به ریشه گیاه برسد.هندوانه در هر سطح رطوبتی به همان اندازه رشد می کند تا زمانی که خاک زهکشی خوبی داشته باشد.

کوددهی هندوانه

هندوانه ها را بلافاصله پس ازکاشت یا  زمانی که در صورت رشد از بذر به نهال های قوی تبدیل می شوند، کوددهی  کنید. بهتر است در طول فصل رشد دو بار آن را کود دهی کنید. هندوانه  به کود کمی نیاز دارد،  کودهای گرانولی را هر شش هفته یکبار یا کودهای مایع را هر دو هفته یکبار طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی کود اعمال کنید. همچنین می توانید از کودهای مانند کودهای سه بیست  با نسبت متعادل مواد مغذی  استفاده کنید.

هرس هندوانه

هرس هندوانه نیازی به هرس ندارد، با این حال با حذف  میوه های پوسیده انرژی بیشتری تولید می شود.

نتیجه گیری:

با توجه به اینکه هندوانه میوه ای پر خاصیت و آبدار است می توانید با نحوه کوددهی صحیح محصولاتی با عملکرد بالا تولید کنید، خصوصا اینکه محصولات شوک ارگانیک و طبیعی هستند. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری