کشت زعفران در گلخانه

کشت زعفران در گلخانه

آخرین مقالات

کشت زعفران در گلخانه

گلخانه زعفران در کشورهای مختلف و حتی در ایران  که منبع اصلی زعفران جهان است، رایج شده است. متخصصان کشاورزی زیادی این کشت را انجام می دهند و در حال گسترش آن هستند. در این مقاله با کشت گلخانه ای زعفران با شما سخن خواهیم گفت.

نحوه کاشت زعفران در گلخانه

دمای کافی مورد  نیاز برای کشت گلخانه در زعفران  بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد می باشد، اما اگر در مناطقی پر باران قصد کاشت آن را دارید ، می توانید پیاز زعفران را در گلدان های متعدد بکارید تا رطوبت خاک های اطراف، سبب از بین رفتن آن نشوند. در ابتدا،  خاک گلخانهباید فاقد هرگونه آلودگی باشد و دارای مواد مغذی فراوانی باشد. برای آن که بتوانید خاک خوبی برای رشد زعفران در گلخانه خود داشته باشید، بهتر  مقداری هیومیک اسید  بر روی خاک گلخانه  بپاشید تا خاک شما سرشار از مواد مغذی گردند.هر هفته دوبار گلخانه را آبیاری نمایید. برای آن که مواد مغذی داخل خاک گلخانه  ماندگاری زیادی داشته باشند، باید  درهر  سه بار آبیاری  یک بار کوددهی نمایید.

کشت زعفران در گلخانه

 

نحوه آبیاری زعفران در گلخانه

 در زمان آبیاری، خاک گلخانه را  زیاد آبیاری نکنید، چون   آب زیادی  وارد ریشه های گیاه شده و سبب پوسیدگی و از بین رفتن گیاهان  می شود. برای آبیاری بهتر  فقط خاک گلخانه را مرطوب نمایید تا آب به میزان کافی به ریشه زعفران برسد. می توانید از آب پاش های ساده استفاده نمایید تا آب به صورت کامل خاک گلخانه را مرطوب نموده و آفات بر روی زعفران را نیز شست و شو دهد.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

 

کوددهی زعفران در گلخانه چگونه انجام می شود

برای تقویت خاک گلخانه از کود های حیوانی  استفاده  نکنید. کودهای حیوانی دارای مواد زائد و آلودگی های بسیار زیادی هستند و ممکن است آلودگی ها وارد زعفران ها شوند و در نتیجه نتوانید محصول خوبی از آن ها برداشت کنید. برای کوددهی به زعفران ها در گلخانه پیشنهاد می شود از کود های شوک یا هیومیک اسید ها  که بدون ناخالصی هستند استفاده نمایید.

بسیاری از افراد به گیاه زعفران علاقه بسیار زیادی دارند و می خواهند آن را در گلخانه برای کاشت زعفران در گلخانه  باید شرایط کامل را برای رشد گیاه زعفران فراهم نمایید. پس از آن برای بهبود عملکرد و رسیدن به نتیجه مطلوب، می توانید از کود های شیمایی مرغوب استفاده نمایید. پیشنهاد می شود پیش از انجام چنین کاری با افراد متخصص در زمینه کشاورزی مشورت نمایید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید.

اشتراک گذاری