کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای پسته

کشت پسته در گلخانه

آخرین مقالات

کشت پسته در گلخانه

کشت پسته در گلخانه زمان بر  است. درختان پسته ده سال دیگر طول می کشد تا آماده برداشت شوند. در مناطق گرم و خشک، این درختان آجیلی  بهتر رشد می کنند. در این مقاله در مورد نحوه کاشت درختان پسته با ما همراه باشید.

روش کشت پسته در گلخانه

ابتداخاک مورد نظر کاشت باید ترکیبی از کمپوست و خاک طبیعی باشد، بعد گودالی به طول  10 سانتی متر حفر نمایید تا بتوانید بذر  درون آن قرار دهید.  برای بهبود کیفیت درخت،  حتما درون گودال مقداری آفت کش بپاشید تا آفات مزاحم رشد بذر پسته نشوند. سپس گودال را با خاک پرکنید. در مرحله آخر،خاک را آبیاری کنید.

نحوه آبیاری درختان پسته در گلخانه

یک الی دو ماه پسته ها را روزانه آبیاری کنید ، اما پس از رشد آن ها را یک روز درمیان آبیاری نمایید و پس از منتقل نمودن آن ها به محیط بیرون میزان آبیاری  را به  هفته ای سه الی چهار بار  کاهش دهید.درختان  پسته بالغ به آب بسیار کمی نیاز دارند،  آن را ماهی سه الی چهار بار آبیاری کنید.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتربدانیم 

کشت پسته در گلخانه

نکات مهم در مورد کشت پسته در گلخانه

 

 

خاک، در مورد کشت درختان پسته در گلخانه اهمیت دارد،درخت پسته، برای آن که بتواند رشد خوبی داشته باشد، باید خاک آن را مرطوب و غنی از مواد مغذی نگه داریم.  برای تقویت خاک  از کود های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید، چون این کودها هیج گون آلودگی برای پستهایجاد نمی کنند.

 پسته جزو درختان آجیلی است که می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. اما متاسفانه در کشور ما از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. می توانید  برای کاهش قیمت از کشت گلخانه ای پسته استفاده کنید.  پیشنهاد می شود برای کشت گلخانه ای پسته، حتما با افراد متخصص مشورت نمایید . جهت کسب اطلاعت بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری