کود آرمافرت 5-10-30 

کود آرمافرت 5-10-30 

آخرین مقالات

کود آرمافرت 5-10-30

کود آرمافرت 5-10-30 یکی از انواع کودهای کامل می باشد. میزان نیتروژن موجود در این کود نسبت به مقادیر دیگر آن بسیار زیاد است. بنابراین با استفاده از این نوع کود، رشد رویشی و سبزی گیاه افزایش می یابد. این کود علاوه بر سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم، حاوی ریزمغذی هایی مانند آهن، روی، بور، منگنز و مولیبدن نیز می باشد. آرمافرت به صورت پودر بوده و در آب قابل حل است. این کود فاقد کلر، سدیم و عناصر سنگین می باشد.

کود آرمافرت 5-10-30 

خواص عناصر اصلی  آرمافرت 5-10-30

نیتروژن

نیتروژن موجود   در آرمافرت مهمی در رشد رویشی گیاه و شاخ و برگ آن دارد. همچنین در تولید بذر گیاه و افزایش عملکرد میوه بسیار موثر است.

فسفر

مهمترین عامل در فتوسنتز عنصر فسفر است،عنصر فسفر گیاهان را در برابر آفات و بیماری ها مقاوم می کند، ریشه زایی را بهبود می بخشد و گلدهی گیاهان را افزایش می دهد.

پتاسیم

عنصر پتاسیم کیفیت محصول را افزایش می دهد و میوه ها و سبزیجات را خوش طعم تر می کند. با وجود این عنصر، گیاهان در برابر بیماری مقاوم هستند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

ویژگی آرما فروت 5-10-30

افزایش رشد رویشی گیاهان

افزایش تولید پروتئین در گیاه

افزایش تولید کلروفیل در گیاه

افزایش رشد ریشه گیاه

قابلیت اختلال با سایر کودها

حاوی ترکیبات اوره و آمونیوم

 

زمان مصرف آرمافرت 5-10-30

آرمافرت را می توان در مواقعی که کمبود عناصر اصلی در محیط کشت و در زمان باروری گیاه وجود دارد استفاده کرد.از این کود می توان 2-3 بار برای حذف کامل  ناخالصیها استفاده کرد. بهتر است اول صبح یا عصر محلول پاشی شود.از اسپری  کردن آن روی گیاهان گلدار خودداری کنید.

نحوه استفاده از آرما فرت 5-10-30

آبیاری

در این روش ابتدا کود را با مقدار مناسبی آب مخلوط کرده و سپس به مناطق سایه دار گیاهان و درختان استفاده کنید.

محلول پاشی

در روش محلول پاشی یک قسمت کود را با آب رقیق کرده و با استفاده از سمپاش روی قسمت های مختلف گیاه اسپری شود.

پخش سطحی

در این روش بخشی از کود به صورت پودر روی زمین پخش می شود. سپس با خاک مخلوط و  آبیاری شود. این روش را می توان قبل از کاشت گیاه استفاده کرد.

 

 مقدار مصرف کود آرما فرت 5-10-30

برای درختان میوه در محلول پاشی 3 تا 4 کیلوگرم در هکتار و در آبیاری 20 تا 25 کیلوگرم در هکتار  لازم است استفاده شود. برای گیاهان زراعی، سبزیجات و گلخانه ها 3-2 کیلوگرم در هکتار به روش محلول پاشی و 30-20 کیلوگرم در هکتار به روش آبیاری استفاده  می شود. برای گیاهان گلخانه ای 20-15 کیلوگرم آرمافرت در هکتار استفاده می شود. با توجه به نیاز گیاه، آرمافرت هر 10 تا 15 روز یکبار مصرف می شود.

بنابراین این کود را می توان برای بهترین نتیجه در فصل خنک  از روش محلول پاشی استفاده کرد.آرمافرت در طول رشد گیاه نیز  استفاده می شود.

اشتراک گذاری