کود آهن برای سیب زمینی

کود آهن برای سیب زمینی

آخرین مقالات

کود آهن برای سیب زمینی

کودهای شیمیایی برای رشد و‌ نمو گیاهان ضروری و مهم هستند.آهن یک ماده طبیعی و آلی در طبیعت است که گاهی آن را به صورت کود برای گیاهان استفاده می‌کنند. روش استفاده از این کود به شکل اسپری کردن روی برگ های درختان است. آهن موجب می‌شود تا عنصرهای مغذی با سرعت بیشتری جذب گیاهان شده و تاثیرگذاری آن ها نیز بیشتر شود.ریشه های گیاه تحت تاثیر آهن رشد و گسترش بیشتری دارند. تامین آهن مورد نیاز برای گیاهان نسبت به تامین دیگر عناصر اولویت دارد و باید در برنامه کوددهی گیاهان گنجانده شود.

چگونگی عملکرد آهن در سیب زمینی

در زمان جوانه‌ زنی گیاه زمان مناسبی برای تامین آهن مورد نیاز سیب زمینی  است. تامین آهن در زمان تولید غده  در گیاه اهمیت زیادی دارد و کیفیت آن  را افزایش می‌دهد.

کود آهن برای سیب زمینی

مزایای کود آهن برای سیب زمینی

کود آهن زمانی که بیماری یا آفات سلامت گیاه را تهدید می‌کنند، مانع آسیب گیاه می‌شود و مقاومت آن را افزایش می‌دهد.همچنین این کود  باعث می‌شود ریشه گیاهان رطوبت بیشتری را جذب کند و این برای گیاه فواید زیادی دارد. از دیگر مزایای آن  تسریع مراحل رشد گیاه و تولید محصول است.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بنابراین عنصر آهن برای فعال شدن آنزیم های رشد گیاهان ضروری است. فتوسنتز و تنفس گیاه تا حد زیادی به آهن وابسته است. این کودها  برای سیب زمینی فواید زیادی داشته و برای رشد جوانه، رشد برگ ها و افزایش تعداد غده های گیاه و نیز افزایش وزن و حجم آن ها بسیار مفید است.عواملی مانند رسی بودن خاک و خاک آهکی و قلیای باعث می‌شوند جذب آهن انجام نشود.کمبود آهن سیب زمینی را می‌توان با افزودن کود سولفات آهن به خاک و یا آبیاری و محلول پاشی کود آهن جبران کرد. شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری