کود آهن مخصوص درخت گردو

اهمیت کودهای آهن برای گردو

آخرین مقالات

اهمیت کودهای آهن برای گردو

درختان گردو انواع گوناگونی دارد که در کشورهای زیادی مانند ایران، چین، فرانسه و آمریکا قابل کشت هستند.  منشا پرورش درختان گردو در ایران است.  یکی از عوامل مهمی که در پرورش گردو موثر است گودهای آهن می باشد.  در این مقاله در مورد نحوه کوددهی درختان گردو با کودهای آهن مطالبی بیان خواهد شد.

کودهای آهن باعث سبز شدن گردو می شوند.

کود آهن نقش مهمی برای  پرورش درختان گردو ایفا می کند. همچنین آهن برای سبز شدن گردو نیز استفاده می شود. آهن نقش کاتالیزور را در تولید کلروفیل گیاه بازی می کند. کلروفیل سبب سبز شدن برگ‌های گیاهان و عمل فتوسنتز می شود.

نشانه‌های کمبود آهن در درختان گردو

از علائم کمبود آهن در گردو ابتدا برگ‌ها به رنگ زرد در می آید، اما رگبرگ‌ها همچنان سبز باقی می مانند. مواد  فتوسنتز کم می شود و باردهی درخت کاهش می یابد.

نحوه استفاده از کود آهن برای درختان گردو

یکی از روش های استفاده کود آهن برای درختان گردو  به روش آبیاری است. بعد از استفاده از کود آهن  باید آبیاری را به اندازه مناسب انجام دهید تا درخت دچار کم آبی نشود  و کود آهن به همه قسمت‌های ریشه درخت برسد.

درموردکودهای آهن بیشتربدانیم

انواع کود آهن جهت درختان گردو

۱.نیترات آهن

۲.سولفات آهن

۳.کلات آهن

4.نیترات آهن

نیترات آهن

این کود از ترکیب آهن و نیتریک اسید به دست می آید. این کود پس از ترکیب  به شکل کریستال در می آید. این کود به راحتی جذب گیاه می شود.

سولفات آهن

این کود از ترکیب اسید سولفوریک رقیق شده حاصل می شود. در نهایت به شکل کریستال‌های آبی یا سبز در می آید. کود سولفات آهن به صورت مایع و خشک وجود دارد. سولفات آهن را می توان به شکل محلول پاشی و چال کود استفاده کرد.

کود کلات آهن

کود کلات آهن در مقایسه  با کود آهن عادی درصد جذب زیادی دارد. این کود، عنصر آهن را فورا در دسترس گیاه می گذارد و برای خاک‌های قلیایی و آهکی که مساله کمبود شدید آهن دارند مناسب است.

سخن پایانی

 کودهای آهن جز تقویت خاک باعث حاصلخیزی و باروری بیشتر درختان گردو می شود. کودهای ارگانیک و نانو شوک با ترکیبات منحصر به فرد خود برای درختان میوه از جمله گردو بسیار مفید است و ساختار خاک تقویت می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودی خود با کاشناسان ایرانکود در ارتباط باشید. همچنین می توانید با شماه درج شده بالای صفحه در تماس باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره