کود ارگانیک

کودهای ارگانیک شوک

آخرین مقالات

کودهای  ارگانیک شوک 

 کودهای ارگانیک شوک  به کشاورزان در تامین رشد مطلوب گیاهان مناسب تر است.  کودهای ارگانیک  علاوه بر تغذیه مناسب گیاه جهت تولید محصول با کیفیت می شوند.  این کودها سبب آسیب رساندن  به  خاک و محیط زیست نمی شوند.

کودهای ارگانیک مواد معدنی مورد نیاز گیاهان را افزایش می دهند. 

کودهای ارگانیک جذب آسان به صورت تدریجی موجب افزایش جذب، تبادل کاتیونی در گیاه‌ و  افزایش حاصلخیزی خاک می‌شوند.  کودهای ارگانیک از مواد آلی کربن دار  تشکیل می‌شوند. این مواد به طور معمول دارای منابع طبیعی یا معدنی، که از موجودات زنده یا بقایای آن‌ها و پسماند مشتقات گیاهان و یا عناصر دیگری مانند: میکروارگانیسم‌های موجود در خاک، تهیه  می‌شوند.

کود ارگانیک

 

کمپوست از کودهای ارگانیک است که ویژگی فیزیولوژیک گیاهان را افزایش می دهد.

کمپوست‌ها یکی از در دسترس ترین کودها هستند، که غنی از مواد آلی بوده و باعث افزایش  ویژگی‌های فیزیولوژیک خاک و  نگهداری رطوبت در خاک می‌شوند. به این ترتیب  میزان جذب مواد مغذی برای رشد میکرو ارگانیسم‌ها افزایش یافته و خاک دارای  مغذی برای رشد گیاهان می‌شود .

کود کنجاله سویا دارای مقداری پتاسیم است.

کودهای  ارگانیک کنجاله سویا دارای PH خنثی بوده و سرعت جذب متوسطی دارند و منبع غنی از ازت، فسفات ودرصد کمی از پتاسیم می باشد که استفاده از آن‌ها در فصل رشد موجب رشد بهتر برگ‌ها می‌شود. همچنین این کودها  موجب هموار و نرم کردن خاک کشت برای محصولات زودرس می‌شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

کودهای حیوانی باعث افزایش نفوذپذیری خاک می شوند.

استفاده از  کودهای حیوانی  بعد از برداشت محصول یا قبل از کاشت سبب افزایش نفوذپذیری خاک و  افزایش قدرت نگهداری و جذب مواد غذایی در گیاهان  می‌شود.این کودها در واقع از فضولات و مواد بستری گاو، گوسفند، مرغ  تشکیل شده اند که به دلیل منبع خوب عناصر مورد نیاز گیاه باعث عملکرد زیاد می شوند.  نسبت درصد عناصر در این کودها با هم متفاوت است، مثلا: کود مرغی از فسفر و پتاسیم بیشتری نسبت به کود دامی برخوردار است و کود گاوی درصد ازت بیشتری نسبت به کود گوسفندی و مرغی دارد.

کود ورمی کمپوست دارای نیتروژن ، فسفات و پتاسیم است.

کود ورمی کمپوست دارای دو درصد   نیتروژن  و  یک درصد فسفات و پتاسیم است.  این کود نتیجه عملیات تجزیه و تولید کمپوست توسط میکرو ارگانیسم‌ها و باکتری‌های مفید بوده و به صورت مواد معدنی محلول در آب برای گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کود ارگانیک
کودهای  معدنی فسفات باعث افزایش اسیدیته خاک می شوند. 

کودهای معدنی فسفات باعث افزایش اسیدیته خاک می شود. این کودهای منبع غنی برای جذب فسفات مورد نیاز گیاه بوده که آهسته‌رهش هستند  و در اطراف ریشه گیاه قرار می گیرند و  به طور کامل جذب گیاه می  شود. کود فسفات برای افزایش اسیدیته خاک نیز استفاده می‌گردد. کود ماسه سبز نیز نمونه ای از کود‌های معدنی با دارا بودن عناصر منیزیم، پتاسیم و آهن است، که تاثیر زیادی بر بهبود رشد ریشه گیاه و سستی خاک دارد.

نحوه استفاده از کود ارگانیک شوک 

کود ارگانیک پودری :  کود ارگانیک پودری را  ابتدا در سطح خاک پخش کنید، سپس خاک را به عمق 8 سانتی متری  با کود مخلوط کنید ،همچنین می توانید در زمان کاشت بذر در ردیف‌هایکاشت  یا محل کاشت در خاک قرار داده شوند.
کود ارگانیک مایع: برای جذب هرچه سریعتر این کود ریختن آن در اطراف ریشه یا پاشیدن بر روی شاخ و برگ گیاه می‌تواند، در جذب مواد مغذی که در اثر تنش ریشه محدود شده است موثر باشد.

مزایای کودهای ارگانیک

 در اختیار قرار  ۱۲ عنصر مورد نیاز برای گیاه
به سبب مواد معدنی موجود در آن‌ها گیاه می‌تواند، مواد معدنی و آلی کافی جهت رشد را دریافت کند.
عدم سمیت این کود سبب حفظ ماهیت خاک و جلوگیری از مسمومیت‌ها می‌شود.
این کود در کنار افزایش تبادل و فعالیت کاتیونی و تثبیت عناصر مثبت، درصد شوری خاک را افزایش نمی‌دهد.
جلوگیری  از رشد علف‌های هرز  و بیماری‌های گیاهای
در صورت استفاده درست و به موقع این کود سبب ریشه سوزی نمی‌شود.

کودهای ارگانیک شوک  از مواد کاملا طبیعی که منشا حیوانی و گیاهی دارند تهیه می‌شوند و بدون هیچ آسیبی، موجب برگرداندن ترکیبات آلی به خاک  می‌شود.جهت سفارش کودهای ارگانیک شوک با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره