کود برای رشد سریع درخت گردو

کود برای رشد سریع درخت گردو

آخرین مقالات

کود برای رشد سریع درخت گردو

درختان گردو برای رشد و باردهی مناسب به کود دهی منظم نیاز دارند. بنابراین بهره گیری از این کود برای رشد بهتر و سریع تر درختان گردو سبب می شود تا زمان رسیدگی در این درختان کاهش بیاید. استفاده از کودهای نانو و ارگانیک شوک  برای رشد سریع درخت گردو مناسب هستند و بهتر از کودهای شیمیایی عمل می کنند.

عوامل موثر بر کوددهی درختان گردو

برای انتخاب بهترین نوع کودبرای درختان گردو باید به نوع رقم مورد کاشت، نوع خاک و مقدار مواد معدنی توجه کنید، بهتر است برای کوددهی دقیق تر آزمایش خاک انجام دهید. همچنین می تواید طبق دستورالعمل درج شده روی بسته کود، کوددهی را انجام دهید.

کود برای رشد سریع درخت گردو

بهترین کود برای رشد نهال گردو

نهال گردو بسیار ضعیف و کوچک است. بنابراین باید با مواد مغذی در زمانی مناسب تغذیه شود تا  رشد ریشه‌‌‌‌ها، توسعه سلول‌‌‌‌ها در ریشه، تولید شاخه‌‌‌‌ها و برگ‌‌‌‌ها افزایش یابد. یکی از کودهای مفید برای گردو کود  اسیدهیومیک شوک مایع است، این کود از یک منبع طبیعی و ارگانیک حاصل می شود. این کود سبب می شود تا ریشه زایی در گیاه به طور قابل توجهی بالا رود و گیاه در برابر بسیاری از تنش های محیطی مقاوم باشد.

در مورد کودهای جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

 

 کود مناسب برای  باردهی درخت گردو

جلبک دریایی

کود جلبک دریایی سرشار از مواد مغذی مفید و ریز مغذی هایی است که دارای تعداد زیادی هورمون برای رشد می باشند.این کود  باعث افزایش  در گردو می شود.

 

کود نیتروژن دار

 نیتروژن برای کلروفیل سازی در برگ‌‌‌‌های درختان بسیار لازم و ضروری است. تامین این ماده بر روی رویش برگ‌‌‌‌ها، جوانه‌‌‌‌ها و شکل گیری قند در گیاهان بسیار اثر گذار است. از سوی دیگر لازم است تا درختان گردو جهت ساختن پروتئین از نیتروژن به طور مستمر استفاده نمایند. بنابراین کود نیتروژن دار در اوایل رشد بسیار مهم است و کمک می کند تا رشد محصولات افزایش یابد.

سخن پایانی

برخی از کودها اثرات زیادی   بر روی رشد و باروری در درختان گردو دارند مانند کودهای مایع شوک که سریع الجذب هستند. تا جایی که امکان دارد لازم است تا از کودهای طبیعی و ارگانیک که دارای ریز مغذی‌‌‌‌های فراوان هستند برای رشد و پرورش درختان گردو بهره بگیرید. دقت کنید که کود برای رشد سریع درخت گردو را تنها از مراکز معتبر تهیه نمایید.

اشتراک گذاری