کود برای سفید شدن مغز گردو

کود برای سفید شدن مغز گردو

آخرین مقالات

کود برای سفید شدن مغز گردو

درختان گردو  در خاک های عمیق نفوذپذیر و غنی از مواد مغذی به خوبی رشد می کند. رشد آنها در یک مکان برای سالها باعث تخلیه مواد مغذی از خاک می شود.  گردو هر ساله 10-18 کیلوگرم نیتروژن، 4 کیلوگرم فسفر و 20 کیلوگرم پتاسیم درهکتار نیاز دارد. برای رشد مناسب  گیاهان بیشتر مواد مغذی  خود را از کودهای  محلول در آب تامین می کنند. هنگامی که درخت جوان است، ذخایر غذایی لازم برای رشد و نمو جوانه را از ساقه و ریشه به دست می آورد. با رشد ریشه ها، مواد مغذی بیشتری از خاک جذب می شود. گردو با توجه به مرحله نمو و اندازه عملکرد نیاز به تغذیه متعادل دارد.

انواع کودهای مورد نیاز برای سفید شدن مغز گردو

کودهای ارگانیک:

حاوی مواد مغذی می باشند  و باید در مقادیر زیاد در درختان گردو استفاده شوند. این کودها خاک را غنی و  فعالیت میکروبی آن را بهبود می بخشند و ساختار و هوادهی خاک را تقویت  می کنند. علاوه بر این،  مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست هستند.

خاکستر چوب

خاکستر چوب حاوی 2-3٪ پتاسیم و 0.5٪ فسفر است. بسیار غنی از پتاسیم است و همچنین حاوی کلسیم است. خاکستر از درختان پهن برگ مانند درختان سوزنی برگ  جوان بدست می آید. می توان از آن در آماده سازی  بستر خاک قبل از کاشت گیاهان و در  زمان کاشت آنها استفاده کرد.

کودهای  کمپوست

کودهای کمپوست از  مواد آلی پوسیده و ضایعات گیاهی بدست می آیند، آنها کودهای نیتروژن آهسته رهش هستند. بعد استفاده این کودها در تابستان درختان را  آبیاری کنید.

کود برای سفید شدن مغز گردو

 

تغذیه و کوددهی مناسب برای سفید شدن مغز گردو 

 استفاده از کودهای مغذی و مفید از عوامل مهم و تاثیرگذار بر مزه و خواص گردو است. لازم است تا از کودهایی که سبب بهبود بازدهی گردوها می شوند استفاده نمایید. بنابراین با فراهم کردن عنصرهای مورد نیاز درختان می توانند با قدرت زیادتری میوه دهی کنند و رشد و پر شدن مغز کامل می شود.

بهترین کود جهت سفید شدن مغز گردو

 

اسید هیومیک شوک

درختان گردو نیاز بالایی به کود مناسب و مغذی دارند. هر چقدر خاکی که درختان گردو در آن کاشته می شوند حاصلخیزتر و غنی تر باشد درختان گردو می توانند باروری بسیار بهتر و بیشتری از خود نشان بدهند و کیفیت محصولات تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در نتیجه وجود بستری که غنی از مواد مغذی و مفید باشد می تواند منجر به سفیدی مغز گردوها شود و خواص بازار پسندی گردوها را بالا ببرد.

بنابراین اگر خاک درختان گردو فاقد عنصرهای معدنی و میکروارگانیسم‌‌‌های مفید باشد ریشه گیاه به خوبی رشد نمی کند. اسید هیومیک شوک کود برای سفید شدن مغز گردو  مناسب است که می تواند اثرات مفیدی  از خود بر جای گذارد. این کود ارگانیک با کیفیت عالی و با قیمت مناسب در بازار موجود است .

اشتراک گذاری