کود بنجامین

گیاه آپارتمانی بنجامین چگونه رشد می کند؟

آخرین مقالات

گیاه آپارتمانی بنجامین چگونه رشد می کند؟

گیاه بنجامین؛ یکی از محبوب ترین و زیباترین گیاهان خانگی است، این گیاهان بسیار ظریف هستند اما اندازه‌شان تقریبا بزرگ است و شاخ و برگ‌های براق و تیره‌ای دارند.  در طول فصل رشدشان به مقدار زیادی کود، نیاز دارند. در این مقاله به طرز رشد گیاه بنجامین خواهیم پرداخت.

کود بنجامین

 

خاک مورد نیاز گیاه بنجامین 

خاک برای رشد گیاه بنجامین بسیار ضروری می باشد و باید از برگ خشک شده، هوموس و ذغال سنگ نارس تشکیل شده باشد تا بتواند نیازهای تغذیه ای این گیاه  را  برآورده کند.

بهترین زمان پیوند گیاه بنجامین فصل بهار است.

بهترین زمان پیوند گیاه آپارتمانی بنجامین  فصل بهار است.  گیاه را در گلدانی  بزرگ‌تر از ریشه آن، پیوند نزنید ، بهتر ریشه‌ها تمام گلدان را پر کردند، سپس کار پیوند را انجام دهید. زمانی که شاخه‌های آن به 10 الی 20 سانتی متر رسیدند؛  آن‌ها  برش دهید تا شکل زیباتری داشته باشند. البته برای حفظ شکل فشرده این گیاه بهتر است شاخه‌ها تقریباً به سمت تنه بریده شوند.

گیاه بنجامین به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد

گیاه بنجامین را در فصل‌های گرم سال در حیاط یا بالکن قرار دهید اما  نور خورشید مستقیما  نباید به آن بتابد. همچنین اگر گیاه بنجامین را در داخل فضاهای بسته نگهداری می‌کنید حداقل درجه حرارت نرمال باید  10 درجه سانتی‌گراد و رطوبت هوا نیز تقریبا حدود 50 الی 75 درصد باشد. همچنین آبیاری این گیاه را به مقدار  لازم انجام دهید.

 

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

فصل زمستان مناسب کوددهی بنجامین نیست

 بیشتر از کود مخصوص گیاه بنجامین که تقویت کننده هستند یا کودهای آلی و معدنی استفاده کنید تا گیاه تان آسیب نبیند. بهتر است  از ماه مهر تا اردیبهشت؛ هر ماه گیاه را  کوددهی   کنید تا آفات‌ آن به طور کامل از بین بروند. این نکته مهم را هم در نظر بگیرید که فصل زمستان؛ اصلا مناسب کود دهی به گیاه بنجامین نیست، زیرا ممکن است گیاه دچار آسیب شود.

کود بنجامین

مزایای کوددهی بنجامین با کودهای مایع

کود بنجامین با کودهای مایع   تنها برای دفع بیماری و آفات نیست و گاهی اوقات ممکن است به علت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا نرسیدن تغذیه کافی به آن نیاز باشد کوددهی را انجام دهید. اگر خاک گیاه تان ضعیف است؛ با استفاده از کود مناسب بنجامین می‌توانید خاک آن را تقویت کنید.  صورت استفاده از کودهای مایع محلول را حداقل به اندازه 50 درصد رقیق کنید تا باعث سوزاندن برگ های بنجامین نشود.

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

مهمترین آفات گیاه بنجامین

مهمترین آفات گیاه بنجامین که می تواند به آن آسیب برساند شامل مقیاس زره پوش، عنکبوت کارمی و کنه می‌شوند. این افات به گیاه متصل می‌شوند و از آب آن تغذیه می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از کود بنجامین دوره درمان را آغاز کنید و این آفات را از بین ببرید.  ممکن است این فرایند حدود 1 ماه طول بکشد تا تمام گیاه سالم شود و نباید تا پایان دوره، کود دهی را قطع کنید.

سخن پایانی

نگهداری از گیاه بسیار زیبای بنجامین، اصلا کار دشواری نیست و اگر گاهی اوقات با زرد شدن برگ‌های آن مواجه شدید، به این معنی است که گیاه از عناصر تغذیه‌ای کافی برخوردار نیست. از این رو شما باید خاک آن را با کود بنجامین مناسب تامین کنید و یا گیاه بنجامین تان را پیوند دهید. همچنین توجه داشته باشید که در صورت بروز لکه های زرد بر روی برگ‌های آن، بهتر است آب دهی به ان را تا مدتی متوقف کنید زیرا این امر نشان دهنده آب دهی بیش از حد نرمال به گیاه است.

تولید کنندگان گیاهان آپارتمانی علی الخصوص بنجامین می توانید از کودهای مایع و ارگانیک شوک برای کوددهی گیاهان خود استفاده کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما با کارشناسان کودی ما در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری