کود جلبک دریایی برای شفتالو

کود جلبک دریایی برای شفتالو

آخرین مقالات

کود جلبک دریایی برای شفتالو

کود جلبک دریایی حاوی بیش از 70 ماده مغذی است که برای رشد هر گیاهی مفید است. این کود تقریباً تمام عناصر طبیعی  را در خود دارد.  کود جلبک دریایی تمام عناصر غنی را جذب می کند و استفاده از جلبک دریایی برای کود دهی گیاهان  باعث افزایش عملکرد می شود.  کود جلبک دریایی مورد استفاده برای گیاهان دارای هورمون‌هایی است که جهت تحریک رشد گیاهان بسیار مؤثر هستند که از این هورمون‌ها می‌توان به سیتوکینین، اکسین و بتائین اشاره کرد که وجود هر یک از این هورمون‌ها برای تکمیل فرآیند رشد و تکامل گیاهان بسیار ضروری است.

فواید کودهای جلبک دریایی برای شفتالو

تحریک و فعال شدن رشد درختان شفتالو

انتقال مواد غذایی به برگ های گیاهان و شادابی و طراوت گیاهان

جلوگیری از پیری در گیاهان

طویل شدن سلول‌ها و اندام‌های گیاهان

جبران کمبودهای تغذیه ای درگیاهان کود جلبک دریایی برای شفتالو

نحوه کوددهی شفتالو با استفاده از کود جلبک دریایی

 برای کوددهی درختان شفتالو، باید در ابتدا مقداری از کود را با مقدار مناسبی آب مخلوط کنند تا یک مایع یکسان و رقیق به دست بیاید، سپس می‌توانند این مایع را با استفاده از دستگاه سمپاش به قسمت‌های مختلف درخت شفتالو اسپری کنند تا مواد مغذی و ضروری موجود در کود جلبک دریایی به‌سرعت جذب برگ‌های درختان شود. دقت کنیدهنگام زمان کوددهی  غلظت کود جلبک دریایی باید به مقدار مناسبی باشد. چون در  غیر این صورت ریشه درختان  دچار سوختگی می‌شود و ریشه  به‌مرور زمان پوسیده می‌شود و از بین می‌رود.

زمان کوددهی درختان شفتالو با جلبک دریایی

 محلول جلبک دریایی را بلافاصله پس از کاشت برای تحریک جوانه زنی، در زمان جوانه زدن برای تقویت رشد سالم و پس از پیوند درختان برای جلوگیری از آسیب ناشی از تنش های محیطی اسپری کنید. هنگامی که درختان  بالغ شده است، محلول باید یک بار در هر دوره رشد و پس از  پیوند استفاده شود.

استفاده از کود جلبک دریایی می‌توانند موجب افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش‌های محیطی مانند وضعیت افزایشی دما، خشکی و شوری محیط شوند.  باغداران می‌توانند با استفاده از کود جلبک دریایی موجب افزایش طعم محصولات خود و افزایش سیستم دفاعی و ایمنی گیاهان شوند

اشتراک گذاری