کود جلبک دریایی برای صیفی جات

کود جلبک دریایی برای صیفی جات

آخرین مقالات

کود جلبک دریایی برای صیفی جات

صیفی جات در تمامی فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند،کشاورزان برای افزایش باردهی و تقویت صیفی‌جات باید از کودی استفاده کنند که تمامی عناصر ضروری و مورد نیاز برای افزایش رشد و تقویت صیفی‌جات را به‌طور کامل داشته باشد. کود جلبک دریایی برای صیفی جات یکی از بهترین انواع کودهای موجود در بازار است که با دارا بودن تمامی عناصر ضروری و مورد نیاز صیفی‌جات می‌تواند موجب افزایش باردهی و تقویت این محصولات شود.

اهمیت استفاده از کود جلبک دریایی برای صیفی جات

 کشاورزان همواره از این کود برای حاصلخیزی خاک و افزایش کیفیت محصولات خود استفاده می‌کنند. اهمیت استفاده از کود جلبک دریایی به‌خاطر وجود بعضی از عنصرهای مغذی لازم برای رشد گیاه همچون عناصر ازت، فسفر، پتاسیم و بسیاری دیگر از عناصر ضروری و مورد نیاز گیاه است که جلبک‌های دریایی به‌خاطر داشتن مقادیر بالای فیبر می‌توانند برای گیاهان بسیار مفید می باشد. کود جلبک دریایی دارای برخی از عناصر ماکرو، میکرو و هورمون‌های رشد و تنظیم ‌کننده‌های گیاهی همچون آمینو اسیدها، پلی‌ساکارید ها و بسیاری دیگر از این مواد مغذی ضروری برای رشد گیاه می باشد.

کود جلبک دریایی برای صیفی جات

نکات ضروری و مهم برای استفاده از کود جلبک دریایی

بهتر است برای تغذیه صیفی‌جات از کودهای شیمیایی استفاده نکنید، چون این کودها می‌تواند موجب از بین رفتن گیاهان با گذشت زمان ‌می شوند. باید در هنگام استفاده از کود جلبک دریایی برای صیفی‌جات آن را به‌طور مساوی بر روی خاک گیاهان بدن اطراف بوته گیاه پخش نمایند.د کود جلبک دریایی باید فاصله مناسبی را از گیاه داشته باشد و  به‌طور مستقیم بر روی گیاه پخش نشود. کود جلبک دریایی  را با کودهای دیگر مخلوط نکنید، زیرا این کار باعث آسیب به گیاهان می شود.

درمورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

فوائد و مزایای استفاده از کود جلبک دریایی برای صیفی جات

افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش محیطی

تقویت ریشه گیاهان وجلوگیری از خشک شدن آنها

نابودی باکتری‌های مضر موجود در خاک و افزایش فعالیت باکتری‌های مفید خاک

کشاورزان با استفاده کردن از کود جلبک دریایی برای گیاهان خود می‌توانند از رشد علف‌های هرز در اطراف بوته گیاهان جلوگیری کنند ورقابت علفهای هرز با گیاهان جلوگیری می کنند.

اشتراک گذاری