بهترین کود جلبک دریایی

کود جلبک دریایی

آخرین مقالات

کود جلبک دریایی

همونطور که می‌دانیم برای رشد و نمو گیاهان عوامل مختلفی نیاز است، یکی از این عوامل که تاثیر زیادی بر کیفیت و تولید محصول شما دارد استفاده از کود مناسب در زمان درست است. یکی از کودهایی که می‌تواند کمک فراوانی به گیاهان کرده و کیفیت محصول را به طرز قابل توجهی افزایش دهد خرید جلبک دریایی است. این کود ارگانیک طیف وسیعی از انواع مواد غذایی با ارزش را در خود دارد و تزریق آن به گیاهان می‌تواند تاثیر زیادی بر تولید و کیفیت گیاه داشته باشد. از آنجا که این گیاه منبعی تجدید پذیر و پایدار است در نتیجه به محیط زیست کمترین آسیب را نخواهد رساند و جز کودهایی است که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و تاثیر آن را بر گیاهان دید. یکی از برندهای معروف جلبک دریایی که چند صباحی است جای خود را در میان کشاورزان باز کرده و میزان رضایت زیادی از آن وجود دارد جلبک دریایی شوک مایع است. این کود توانسته توان رقابتی را از بسیاری از کودها بگیرد. مهم است که کشاورز چه هزینه‌ای را برای تهیه چه کودی صرف خواهد کرد. جهت خرید جلبک دریایی شوک از بالای همین صفحه می‌توانید با کارشناسان ایران کود تماس برقرار کنید.

شناخت کود جلبک شوک

 امروزه در دنیا میزان تنوع کود بسیار بالاست و دست کشاورز برای تهیه آن نیز باز است. کشاورزانی هستند که دوست دارند از کودهای شیمیایی استفاده کنند. بعضی از آنها نیز طرفدار کودهای ارگانیک هستند.  یکی از کودهای ارگانیک و غیر شیمیایی جلبک دریایی است.  آیا می‌دانید این کود چگونه به دست می‌آید؟ در اعماق اقیانوس‌ها و دریاها جلبک‌ هایی وجود دارند که با توجه به میزان عمقی که در آن رشد کرده‌اند متفاوت هستند. معمولا آنها به رنگ سبز، قرمز و قهوه‌ای در اعماق یافت می‌شوند. کود جلبک نیز از همین جلبک‌ها ساخته می‌شود. این کود مخصوصا برای کسانی که به هیچ وجه نمی‌خواهند از کودهای شیمیایی استفاده کنند و محصولی ارگانیک داشته باشند بسیار مناسب است. جلبک دریایی شوک دارای آنزیم‌ها و ویتامین‌هایی است که در مراحل رشد و پرورش گیاهان برای آنها ضروری است. این کود بافت خاک را ترمیم کرده و کمترین آسیب را به گیاه و محیط خواهد رساند. تجربه نشان می‌دهد استفاده از نوع مایع آن نسبت به نوع پودری آن، به دلیل داشتن غلظت و خلوص بالا از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر است زیرا طیف وسیع‌تری از گیاهان را می‌توان با آن کوددهی کرد.

خرید کود جلبک دریایی

در مورد کودهای جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

فواید کود جلبک دریایی و شناخت مزایای کود جلبک دریایی شوک مایع

در این قسمت به بررسی مزایا و ویژگی‌های استفاده از جلبک دریایی شوک مایع بر گیاهان پرداخته و شما کشاورز محترم را از این مسئله آگاه می‌کنیم که این کود می‌تواند باروری و سلامت گیاه شما را تضمین نماید. خرید جلبک دریایی مایع برای شما بسیار اقتصادی‌ تر نسبت به نوع پودری آن است.

  • مقدار قابل توجهی از عناصر فسفر، پتاسیم و نیتروژن که عناصر ماکرو هستند را در خود دارد. این مسئله باعث می‌شود که شما کمتر از کودهای شیمیایی NPK استفاده نمایید.
  • عناصر ریز مغذی یا میکرویی چون: مس، آهن، روی، کلسیم، منیزیم و سلنیوم در این کود وجود دارد.
  • جلبک دریایی شوک به دلیل تحریک هورمون‌ها، آنزیم‌ها و ویتامین‌های گیاه، باعث رشد ریشه و جوانه زنی بیشتر آن خواهد شد.
  • این کود به دلیل ارگانیک بودن خود باعث می‌شود بافت خاک ترمیم شده، محیط زیست حفاظت شده و از آلودگی آب‌های زیرزمینی نیز جلوگیری شود.
  • با تزریق کود جلبک به گیاهان میزان مقاومت گیاه در برابر تنش‌هایی چون: سرما، کم آبی، یخ زدگی، پر آبی و آفات مقاوم خواهد شد.
  • استفاده از این کود می‌تواند میزان پروتئین و جذب رطوبت در گیاه را افزایش دهد.
  • این کود میزان انبارداری و سلامت میوه را در این زمان افزایش خواهد داد.
  • تهویه بهتر بافت خاک از دیگر مزایای استفاده از این کود است.
  • از آنجا که بافت خاک با استفاده از این کود سالم می‌ماند در نتیجه گیاه به میزان آبیاری کمتری احتیاج داشته و زودتر سیراب خواهد شد.
  • میزان برگ‌ها در گیاه افزایش پیدا می‌کند.
  • قدرت محصولات افزایش پیدا کرده و میوه‌ها رنگ بهتری خواهند داشت.
  • میزان گل و میوه در گیاه افزایش پیدا می‌کند.
  • این کود باعث تحریک طول ریشه‌ها و تعداد آنها خواهد شد.
  • باعث جذب بهتر کودها و آفت کش‌های دیگر در گیاه خواهد شد.

بهترین زمان برای مصرف کود جلبک دریایی شوک مایع

قبل از اینکه بذر را در خاک بکارید می‌توانید با استفاده از کود مایع شوک آن را بذر مال کرده تا از شوک بذر زمانی که نشا را به زمین اصلی منتقل می‌کنید جلوگیری شود. قدرت جوانه زنی گیاه را به وسیله بزمال افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از این کود برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید هفته‌ای دو بار به طریق محلول پاشی یا آبیاری از آن استفاده کنید. خیالتان راحت باشد زیرا این کود به هیچ وجه سوزانندگی برای گیاه ایجاد نمی‌کند. همچنین برای درختان میوه شما می‌توانید این کود را از فصل بهار یعنی ابتدای فصل رشد تا یک هفته قبل از برداشت محصول استفاده نمایید. همچنین در محصولات زراعی مانند: گندم و جو از جلبک دریایی شوک جهت بذرمال هنگام جوانه زنی گیاه، زمان پنجه زنی و هنگامی که دانه گیاه خمیری است استفاده می‌کنند.

مقدار مصرف کود جلبک دریایی شوک مایع

اگر می‌خواهید از روش محلول پاشی از این کود استفاده کنید باید برای کوددهی در هر یک هکتار مقدار ۱۰۰۰ لیتر آب ۲ لیتر از جلبک دریایی مایع شوک مخلوط کرده و سپس کوددهی را انجام دهید. طوری محلول پاشی را انجام دهید که گیاه مورد نظر کاملاً خیس شود. در روش آبیاری در هر هکتار میزان ۵ لیتر از کود را با مقدار مناسبی آب ترکیب کرده و به زمین کنار ریشه تزریق نمایید.

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم یکی از کودهای ارگانیک مورد استفاده گیاهان که تاثیر زیادی بر آنها دارد جلبک دریایی شوک مایع است. البته مهم است از چه برندی استفاده خواهید کرد. عواملی وجود دارد که باعث تاثیر قیمت این کود خواهند شد. اینکه شما از کود خارجی استفاده کنید یا کود داخلی تاثیر زیادی بر قیمت دارد. همچنین برندی که انتخاب می‌کنید مهم است. کود خریداری شده به صورت عمده یا جزئی نیز می‌تواند در قیمت محصول شما تاثیر بگذارد. از برندهای بسیار معروف حال حاضر کود جلبک دریایی در ایران برند شوک است. با خرید کود جلبک دریایی شوک مایع می‌توانید از تاثیر بی‌نظیر این کود وارداتی خارجی بر گیاهان خود مطمئن باشید. جهت خرید کود جلبک دریایی شوک با ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره