کود جلبک دریایی برای پیله آ

نحوه مراقبت گیاهان پیله آ

آخرین مقالات

نحوه مراقبت گیاهان پیله آ

گیاه پیله آ، شبیه کاکتوس یخ زده و به شکل استوانه ای  با برگ‌های کرکی  سفید مایل به نقره‌ای روشن دارد که جز گیاهان زینتی برای منزل استفاده می شود. این گیاهان به خشکی بسیار مقاوم و در طول نگهداری نیاز به کوددهی با کود مناسب دارد، در این مقاله در مورد نحوه مراقبت از این گیاهان به شما خواهیم گفت.

خاک مناسب رشد گیاهان پیله آ

گیاهان پیله آ به دلیل اینکه  مستعد پوسیدگی ریشه هستند به خاک شنی با زهکشی مناسب  نیاز دارند. یک خاک خوب  و مناسب برای آن  دارای  دو قسمت مخلوط خاک گلدان و یک قسمت پرلیت  است. این ترکیب به زهکشی لازم کمک می کند.

کود جلبک دریایی برای پیله آ

 

نحوه آبیاری گیاه پیله آ

بهترین زمان برای آبیاری گیاه پیله آ، زمانی است که سطح رویه خاک کاملا خشک شده باشد.لازم است که در فصل زمستان گیاه را کمتر آبیاری کرده و به خاطر داشته باشید که آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن برگ های آن می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه هرس گیاه  پیله آ

 این گیاه به هرس زیادی نیاز ندارد، اما برای جلوگیری از بلند شدن بیش از حد ساقه های گیاه  می‌توان آن ها را سرزنی نموده تا رشد ساقه های نزدیک و جانبی تحریک شود. با گذشت زمان برگ های قسمت پایینی ساقه های مسن تر می ریزد و در این صورت می‌توان برای زیبایی گیاه  ساقه ها را جدا نمود و به عنوان قلمه برای تکثیر آن استفاده کرد.

روش های تکثیر گیاه پیله آ

همانند دیگر گیاهان، پیله آ را میتوان با کمک قلمه زنی و پاجوش کردن تکثیر نمود.

نحوه کوددهی گیاهان پیله آ

این گیاهان را می توان سالی یک بار از کودهای محلول در آب استفاده کنید، بهترین زمان کوددهی گیاهان پیله آ زمانی است که به طور فعال رشد می کنند، معمولا در فصل بهار انجام می شود.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره