کود درخت زرد آلو

کود درخت زرد آلو

آخرین مقالات

کود درخت زرد آلو

زردآلو در خاک های عمیق با زهکشی مناسب   رشد می کند. این درختان نیاز به آبیاری منظم  دارند ، بنابراین خاکهای سنگین به دلیل زهکشی  نامناسب منجر به بیماری در سیستم ریشه می  شوند.آزمایش  خاک می تواند مقدار کود مورد نیاز  خاک را  تعیین کند و برای اصلاح شوری خاک و مشکلات pH رشد زردآلو توصیه هایی را به شما ارائه خواهد داد .

زمان کوددهی درختان زرد آلو

درخت زردآلو جوان  را در سال  اول یا دو سال اول کوددهی  نکنید. زمانی که که درخت میوه به باروری رسید،  در فصل شکوفه دهی ( بهار)  از کود نیتروژن یا کود مخصوص میوه های هسته دار شوک استفاده کنید. از از کود دهی  زردآلو را در بهمن انجام دهید.

نحوه کوددهی درختان زرد آلو 

درختان زردآلو زمانی رشد می کنند که درشت مغذی هایی مانند نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) وجود داشته باشند. نیتروژن به رشد رویشی (برگ ها و شاخه ها) کمک می کند. فسفر رشد ریشه  را تقویت و پتاسیم  باعث مقاومت درخت زردآلو در برابر بیماری ها و آفات می شود. بهتر است از کوددهی بیش از حد درختان زرد آلو خودداری کنید زیرا ممکن است  بر تولید میوه تأثیر بگذارد و درخت را مستعد آفات و بیماری کند.

در مورد کود آهن بیشتر بدانیم 

بهترین کود درخت زرد آلو

 

 

مواد مغذی مورد نیاز درختان زرد آلو 

نیتروژن ، فسفر و پتاسیم درشت موکلول مورد نیاز درختان زردآلو  هستند که نیاز به رشد طبیعی دارند، این درشت مغذی ها در خاک سالم وجود دارند و در صورت کمبود به خاک اضافه می شوند، قابلیت حرکت در خاک را دارند و با ترکیبات مصنوعی یا آلی جایگزین می شوند که منبع اصلی نیتروژن تجزیه مواد آلی است . علائم کمبود مغذی در درختان زردآلو شامل برگهای مایل به قرمز یا رنگ پریده ، برگهای باریک یا کوچک شده است.

ریز مغذی ها

درختان زردآلو همچنین به عناصر ریز مغذی موجود در خاک نیز احتیاج دارند که این امر باعث می شود، به عنوان مثال ، مولیبدن به رفع نیتروژن در خاک کمک می کند. مس و روی از ایجاد لکه های رنگی و تغییر شکل  در برگ جلوگیری می کنند. کلسیم یکی دیگر از ریز مغذی های اساسی است  که باعث بهبود کیفیت برگ و میوه زرد  می شود.

درختان زردآلو کاشته شده در خاک عمیق ، سرشار از کمپوست ، نیاز به کود کمی دارند. برای تهیه نیتروژن طبیعی ، هر چشمه خاک را به همراه کمپوست تهیه کنید. کمپوست با پوسته تخم مرغ یا پوسته شده کلسیم را اضافه می کند.

 

کود با کیفیت زرد الو

نکات کوددهی درختان زرد آلو

در خاک غنی از مواد مغذی، می توانید تا زمان میوه دهی درختان زردآلو از کود استفاده نکنید (متوسط: 2 تا 5 سال پس از کاشت). اگر درختان زردآلو جوان در طول فصل رشد، کمی رشد داشتند  در بهارکوددهی کنید. به طور معمول برای درختان زردآلو، می توانید کوددهی را بعد  جوانه زنی نیز  انجام دهید، اما بهتر قبل تیر ماه انجام شود.  برای هر دستورالعمل استفاده از کود خاص، همیشه به اطلاعات چاپ شده روی برچسب محصول خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید به توصیه های متخصصان کشاورزی در مورد کوددهی عمل کنید. درختان زرد آلو  پس از میوه دهی  به نیتروژن بیشتری نیاز دارند. هر ساله  آزمایش خاک  کنید، چنانچه  مقدار  نیتروژن  خاک کم بود، قبل از جوانه  زنی در اوایل بهار،  مقدار کمی کود نیتروژن را به درختان زرد آلو بدهید.برای جلوگیری از رقابت  علف های هرز برای مواد مغذی با درختان زردآلو آنها را هرس کنید .

شما کشاورزان در صورت هر نوع سوال در مورد کوددهی درختان زرد آلو با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره