کود درخت زغال اخته

کود درخت زغال اخته

آخرین مقالات

کود درخت زغال اخته

باروری زغال اخته یک روش عالی برای حفظ سلامتی زغال اخته شما است. بسیاری از باغبانان خانگی در مورد چگونگی کود زغال اخته  سوالاتی دارند. در زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کود درختان  و نحوه بهتر بارور کردن آنها کسب کنید. چه موقع باید زغال اخته را بارور کنیم در حالیکه اولین یا آخرین تاریخ برای کود دهی بوته های زغال اخته وجود ندارد ، اما قاعده کلی این است که قبل از رشد برگهای آنها ، زغال اخته ها را در بهار بارور کنید. قبل از ورود به رشد فعال ، آن را به ریشه بوته زغال اخته تبدیل کنید. شما باید سالی یک بار زغال اخته را بارور کنید. به طور معمول ، آنها نیازی به کوددهی بیشتر از این ندارند. انواع کود مانند خاک اسیدی بالاتر است. به همین دلیل ، شما باید از کودهای اسیدی زیاد استفاده کنید، به خصوص در مناطقی که مجبور به اصلاح خاک هستید تا پی هاش کافی را برای رشد زغال اخته خود کاهش دهید. کود شوک ده ایکس بهترین کود برای افزایش باردهی و رشد رویشی درخت زغال اخته است و طریقه و روند کشت زغال اخته را به راحتی چندین ماه جلو می اندازد.

 

 

کود درخت زغال اخته

وقتی به دنبال کود بوته زغال اخته با اسید زیاد هستید ، به دنبال کودهایی باشید که حاوی سولفات آمونیوم یا اوره پوشیده از گوگرد هستند. این مواد تمایل به داشتن pH پایین تر (اسید بالاتر) دارند. همچنین سعی کنید از کودهایی که از نظر نیتروژن بالاتر هستند استفاده کنید ، اما مراقب باشید از کودهایی که حاوی نیترات ها هستند، مانند نیترات کلسیم یا کلرید استفاده نکنید. برخی از گیاهان زغال اخته می توانند توسط نیترات ها از بین بروند. گیاهان زغال اخته نیز به نقص آهن یا منیزیم مستعد هستند.

در مورد کود سیلیکات پتاسیم بیشتر بدانیم

اگر برگهای بوته زغال اخته شما به رنگ زرد مایل به قرمز به خصوص در نزدیکی لبه های برگها تبدیل شود ، این احتمالاً کمبود منیزیم است. اگر برگها با رگه های سبز زرد رنگ شوند ، به احتمال زیاد فقر آهن است. هر یک از این مشکلات را با کود  مناسب تغذیه کنید. برای کودهای آلیمی توانید از وعده های غذایی خونی یا کود ماهی برای تهیه نیتروژن استفاده کنید. ریزمغذی هایی مانند کلسیم و جلبک دریایی پودری برای بارور کردن زغال اخته می تواند پتاسیم و فسفر را تأمین کند. قبل از استفاده از هر نوع کود زغال اخته ، اعم از ارگانیک یا شیمیایی ، این یک ایده عاقلانه است که خاک خود را آزمایش کنید.

اشتراک گذاری