کود درخت نارگیل - Coconut tree fertilizer

نحوه کوددهی مناسب درختان نارگیل

آخرین مقالات

نحوه کوددهی مناسب درختان نارگیل

درختان نارگی برای رشد مناسب و سالم علاوه بر آب و هوای مناسب  در صورت مراقبت اصولی  تا 80 سال سالانه 50 تا 200 میوه تولید می کند، بنابراین نحوه   کود دهی درختان  نارگیل برای طول عمر درخت از اهمیت بالایی برخوردار است، در این به شما توضیح می دهم که چگونه درختان نارگیل خود را کوددهی کنید.

کود دهی درختان نارگیل

درختان نارگیل به نیتروژن زیادی نیاز دارند، کود دانه ای باید به نسبت 1-2 استفاده شودکه هم حاوی نیتروژن آهسته رهش و هم دارای نیتروژن متعادلی باشد. کودهای آهسته رهش باعث تحریک رشد نارگیل می شود ، در حالیکه کودهای آهسته رهش باعث رشد تدریجی ریشه می شود. کودهای ترکیبی را می توان در زمان پیوند نارگیل استفاده کرد.

کود درخت نارگیل - Coconut tree fertilizer

کوددهی درختان نارگیل جوان

پس از پیوند با استفاده از کود محلول پاشی  درخت را کوددهی کنید. این کودها حاوی مواد مغذی مختلفی هستند و همه آنها در دوزهای کمی استفاده می شود.  به منظور رشد بهتر و مناسب آن، کود درخت نارگیل را بسته به میزان مشخصی از رشد آن ها استفاده کنید. از مهم ترین مواد مغذی موجود در کود درخت نارگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیتروژن
  • پتاسیم
  • فسفر
  • منگنز
  • مولیبدن
  • بور
  • اهن
  • فلز روی
  • مس

کود مناسب درخت نارگیل

کود کمپوست شده مرغی یک منبع غنی از مواد مغذی ماکرو و میکرو برای درخت نارگیل می باشد.این کود منبع فراوانی از مواد مغذی می باشد، همچنین  دارای سطوح بالایی از نیتروژن و دارای مقدار مناسبی فسفر و پتاسیم است.  علاوه بر این، کود مرغ حاوی کلسیم بیشتری نسبت به سایر کمپوست های گاو و همچنین دارای  منیزیم و گوگرد  لازم برای رشد بهینه درخت نارگیل است.کود مرغ مواد آلی را به خاک اضافه می کند و ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می دهد و همچنین تهویه و زهکشی خاک را بهبود می بخشد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نیتروژن باعث رشد و نمو رویشی درختان نارگیل می شود.

  کلروفیل، ماده رنگی سبز برگ ها، برای رشد و نمو سریع درختان اهمیت زیادی دارد. نیتروژن باعث رشد و نمو بخش های رویشی گیاه به ویژه برگ ها و شاخساره ها و همچنین افزایش تعداد برگ ها می شود.

منیزیم باعث تولید گلهای ماده بیشتر در نارگیل می شود.

 منیزیم  اثرات مفیدی بر رشد و بهره وری عمومی درختان نارگیل دارد. منیزیم باعث بهبود تولید گلهای ماده بیشتر  و تعداد بیشتر میوه های  آن می شود.  همچنین نقش مهمی در فتوسنتز و سبز شدن برگها دارد.

اثرات کودهای فسفر در درختان نارگیل

اثرات کودهای فسفر به ویژه در برگ ها و دانه ها و همچنین در قسمت هایی از گیاهان که در آن تقسیم سلولی شدید استفاه می شود، همچنین این کودها  نقش مهمی در رشد ریشه و افزایش عملکرد دارد.

نتیجه گیری:

 استفاده از کود مناسب دارای املاح مغذی فراوان در افزایش رشد درخت نارگیل تاثیرگذار است، بهترین کودمناسب درخت نارگیل کمک شایانی در افزایش باروری و رشد ریشه آن ایجاد می کند، در این زمینه، می توانید از کارشناسان مجرب ایرانکود  کمک بخواهید.

کودهای ارگانیک شوک بهترین کود برای درختان نارگیل می باشد.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره