کود درخت هلو

کود درخت هلو

آخرین مقالات

بهترین کود درخت هلو

چه زمانی باید یک درخت هلو را بارور کنیم

در خاک غنی از مواد مغذی تا زمان  میوه دهی درختان هلو  نیازی به کوددهی نخواهید داشت (متوسط: 2-4 سال). پس از شروع رشد درختان  هلو  جذب ازت آنها  افزایش می یابد ، بنابراین استفاده از کود نیتروژن بالا  در اوایل بهار توصیه می شود. درختان هلو  باید دو بار در سال اوایل بهار و اواخر بهار یا اوایل تابستان بارور شوند، . استفاده از کود  در درخت هلو در این زمان باعث تقویت رشد میوه هلو خواهد شد. در درختان هلو جوان  باید یک هفته پس از کاشت آنها  بارور کنید و سپس  یک ماه و نیم پس از آن. این  کار به استقرار  درخت هلو شما کمک می کند.

نحوه کوددهی درختان هلو 

یک کود خوب برای درختان هلو کودی است که تعادل بین سه ماده مغذی اصلی ، نیتروژن ، فسفر و پتاسیم وجود دارد. بنابراین کود متعادل سه بیست  کودی مناسب است.  کود نباید در نزدیکی تنه درخت قرار گیرد، به آن   آسیب می رساند  و از رسیدن مواد مغذی به ریشه های درخت جلوگیری می کند. درخت هلو را حدود 16 تا 24 سانت  از تنه درخت کوددهی کنید،  اما معمولا کود دهی بعد از کاشت توصیه می شود، در این زمان حدود ½ فنجان کود برای درختان جوان  توصیه می شود و در درختان بالغ 1 پیمانه کود  در سال اضافه کنید.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

اصلاحات خاک   قبل از کاشت درختان هلو 

 قبل از کاشت نباید خاک را با کود بارور کنید ، اما ممکن است از موادی مانند کمپوست ، خزه ذغال سنگ نارس و آهک یا گوگرد برای اصلاح تغذیه خاک ، زهکشی ، حفظ رطوبت و pH استفاده شود. درختان هلو به خاکی نیاز دارند که به خوبی زهکشی و pH آن حدود 6.5باشد. مواد آلی مانند کمپوست و خزه ذغال سنگ نارس باعث بهبود باروری خاک ، زهکشی و حفظ رطوبت می شوند. مواد آلی همچنین ممکن است خاصیت اسیدی کنندگی داشته باشند.

 7 روز پس از کاشت ، اولین  کود دهی را  انجام دهید، یک پیمانه کود سه بیست شوک   به طور مساوی در  سطح خاک پخش کنید ،کود را بایدبا فاصله  از تنه درخت مصرف کنید، پس از توزیع کود  درخت را عمیقاً آبیاری کنید کاربرد دوم کود را  40 روز پس از کاشت انجام دهید.

درختان جوان و بالغ 

در سال دوم و سوم رشد ، درخت هلو به دو بار کود دهی با کودهای سه بیست  یکبار  در فروردین  و بار دوم  در خرداد  نیاز دارد. درختان بالغ 4 سال و بالاتر  هم 1 فنجان  کود سه بیست  یک بار در ماه فروردین  و یک بار در ماه خرداد  نیاز دارند. این مقدار را هر سال 1/4 فنجان افزایش دهید .

بنابراین کشاورزان و پرورش دهندگان محترم باید  یک بار در سال در تابستان حداقل 100 برگ از درختان زردآلو جمع‌آوری  و آنها را برای تجزیه و تحلیل دقیق به آزمایشگاه بفرستد. اگر کمبودی مشخص شود   کشاورز باید با نظر کارشناس مربوطه کوددهی را انجام دهد نه مستقیماً برای اصلاح آن مداخله کند. بهتر است ابتدا کشاورز  با متخصصان کوددهی یا کارشناسان ایران کود در مورد نحوه صحیح    تغذیه درختان خود  مشورت کنند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره