خرید کود درخت گردو

کود کامل مخصوص درخت گردو

آخرین مقالات

کود کامل مخصوص درخت گردو

قبل از کاشت درخت گردو در زمین، باغات گردو بر اساس اندازه و مساحت قطعه و همچنین نوع خاک آنالیز  شود. دلیل این تجزیه و تحلیل این است که خاک را به بهترین نحو بررسی کرده و به طور کلی نوع کود و همچنین مقدار کود بستگی به نوع خاکی دارد که نهال گردو در آن کاشته خواهد شد.

در فصل زمستان برای درختان گردو از کودهای حیوانی استفاده کنید.

درختان گردو  در سالهای اول رشد،  ریشه دهی زیادی دارند، بنابراین در فصل زمستان از کودهای آلی یا کودهای حیوانی با کودهای  در سایه استفاده کنید، بدین ترتیب  انرژی لازم برای رشد و میوه دهی درخت گردو تامین می شود.

نحوه کوددهی درخت گردو با کود کامل

برای کوددهی گردو باید چاله ای به عمق یک متر، عرض 40 سانتی متر و طول یک متر حفر و کود مورد نیاز را در آن ریخت. بهتر عمل کوددهی  در سایه درخت انجام شود. برای کود دهی درختان بالای 15 سال باید یک کیلوگرم سولفات پتاسیم، 500 گرم سولفات روی و 500 گرم سولفات آهن را با  کود حیوانی مخلوط و استفاده کنید.

کود مناسب برای باروری درختان گردو

انتخاب درست کود درخت گردو سبب پربار شدن درختان گردو می‌شود. در سال رشد باید از  کودهای آلی همراه با کودهای شیمیایی به روش چال کود به درخت داده شود تا غذای موردنیاز درخت تامین شود. حتما بعد از کوددهی بایستی آبیاری درست را به درخت گردو انجام دهید تا مواد لازم مغذی به همه بخش‌های ریشه برسد.

 

تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو

 

بهترین کود برای درخت گردو فسفر بالا است.

 بهترین کود برای درخت  گردو فسفر است که در رشد خوب گیاه نقش بسزایی‌ دارد و در فتوسنتز گیاه نقش اساسی دارد.

کود پتاسیم در مقابله با خشکسالی درختان گردو موثر است.

کود پتاسیم در مقابل خشکسالی درختان گردو موثر می باشد. کود پتاسیم در ترکیب با سایر کودها استفاده می‌شود تا تاثیر چند برابری داشته باشد.

بهترین کود برای رشد سریع مرکبات

 

استفاده از کود ده ایکس شوک برای درختان گردو

کود کامل ده ایکس شوک به شکل مایع است. این کود را می توانید به صورت آبیاری و هم محلول پاشی استفاده نمایید. در واقع کود ده ایکس شوک کود کامل مخصوص درخت گردو است. این کود بر خلاف بسیاری از کودهای دیگر خاصیت سوزانندگی ندارد.

زمان مناسب کوددهی گردو با کودهای کامل

بهترین  زمان برای کود دهی درخت گردو  در فصل بهار و قبل از شروع رشد گردوی جدید است. زمان کود دهی برای درختان بسیار مهم است زیرا اگر در زمان درست انجام نشود درخت دچار مشکل شده و از بین خواهد رفت.

بهترین کود برای درخت گردو از نظر ایرانکود  :

برای اینکه نهال گردو بعد از کاشت قدرت کافی برای رشد و باردهی داشته باشد، لازم است قبل از کاشت درخت گردو میزان کاشت و نوع خاک مورد آنالیز قرار گیرد. زیرا میزان کود به نوع خاک و زمینی که نهال در آن کاشته می شود بستگی دارد. درخت گردو به دلیل باردهی بالا، بزرگی و ریشه های فراوان به کودهای لازم برای پرورش و نگهداری بهتر احتیاج دارد. در این مقاله سعی بر آن داریم که انواع کود مورد نیاز درخت گردو را شناسایی کرده و بهترین کود را برای مصرف باغدار محترم که مقرون به صرفه نیز باشد معرفی کنیم. اگر می‌خواهید به سوالاتتان در مورد درخت گردو و نوع کود مورد نیاز آن پاسخ داده شود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

تاثیر کود کامل ۱۰xشوک بر گردو

 

درخت گردو را بشناسیم

درخت گردو بسیار بزرگ و گسترده است، در نتیجه به نور زیادی برای رشد احتیاج دارد. به نکته توجه داشته باشید که فاصله درخت گردو با درخت دیگر کمتر از ۱۰ متر نباشد، زیرا در زمان بلوغ، این درختان به نور زیادی برای باردهی بهتر احتیاج دارند.از جمله مواردی که می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت و باردهی درخت گردو داشته باشد می توانیم به: نهال خوب، کیفیت آب و هوای، کیفیت خاک و محیط کشت درخت اشاره کنیم.درخت گردو درخت، مناطق سرد و معتدل است. در این مناطق درخت گردو رشد بهتری پیدا کرده و باردهی و نوع بهتری از گردو را تحویل میدهد. معمولاً در حالت کلی کاشت درخت گردو از طریق بذر انجام شده و پس از دو سال به وسیله پیوند، درخت گردوی مرغوب تری به وحود خواهند آورد. بهترین زمان برای کاشت نهال گردو فصل بهار است.

انواع بهترین کود برای درخت گردو

کود نیتروژن یا ازت

از جمله کودهای بسیار مهم برای رشد تمامی گیاهان و درختان کود نیتروژن است. کود نیتروژن یکی از عناصر اصلی برای کلروفیل گیاه می‌باشد. کلروفیل ترکیب شیمیایی است که، باعث عمل فتوسنتز، رشد برگ ها، شاخه ها، رشد ریشه و جوانه زنی در گیاه می شود. نیتروژن نقش مهمی در ساخت پروتئین در گیاه دارد. با توجه به میزان مهم بودن آن، نیتروژن از کود های اصلی مورد نیاز درخت گردو است. البته میزان استفاده از آن به آزمایش خاک آن منطقه بستگی دارد و استفاده کافی و درست از نیتروژن در زمان باردهی مشخص خواهد شد. این کود منجر به سفید شدن مغز گردو میشود.

کود فسفر

از کودهای مهم دیگری که درخت گردو به آن احتیاج داشته و در رشد و سلامتی گیاهان نقش بسیاری دارد، فسفر است. این کود باعث افزایش مقاومت در ساقه ها، برگ های گیاه، ریشه های آن و همچنین مستحکم شدن دیواره سلولی درخت گردو خواهد شد.از این کود با محلول پاشی برای درخت گردو استفاده می کنند. به یاد داشته باشیم فسفر در برنامه کودی درخت گردو باعث می‌شود که ریشه ها محکم تر شده و نهال ما سالم تر بوده و در انتها درختی سالم تر و پربارتر داشته باشیم.فسفر در گردو مقاومت آن را در برابر سرما، گرمای هوا، تنش های محیطی و بیماری ها خصوصاً در زمان کوچک بودن درخت افزایش می‌دهد. همچنین فسفر می‌تواند جوانه زنی را در رشد میوه را افزایش دهد.

کود پتاسیم

برای درختانی که گل و میوه میدهند پتاسیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا این عنصر مقاومت درختان را افزایش داده و آنزیم های لازم و مناسب برای رشد درخت را به آنها خواهد داد. البته کود پتاسیم نیز درخت گردو را در برابر سرما و خشکسالی مقاوم می کند. از کود پتاسیم باید با ترکیب کود های دیگر برای درخت استفاده نمود.

 

بهترین کود برای درخت گردو

 

بهترین کود درخت گردو

برای تعیین کود درخت گردو باید سالی یک بارمرداد یا شهریو  حداقل ۱۰۰ برگ از درختان خود جمع آوری کرده و برای تجزیه و تحلیل دقیق مواد مغذی را زیر نظر کارشناس مربوط انجام دهید. درختان جوان گردو  بیشترین مواد مغذی را نیاز دارند. بیشتر کشاورزان می توانند از کودهای سه بیست در دو مرحله یکی در اواخر بهار و دیگری در تابستان استفاد ه کنند.

کوددهی درختان بالغ گردو را باید مدیریت کرد.

کوددهی درختان بالغ را  می توان با اضافه کردن کود مدیریت کرد، بسیاری از کشاورزان هر یک یا دو سال ۱۰ تا ۲۰ تن کود کود در هکتار اضافه می کنند. بسیاری از کشاورزان کودهای فسفر و پتاسیم را به درخت گردو اضافه می کنند.

کود گوگرد مخلوط با کود حیوانی روی گردو اثر کوتاهی دارد.

کود گوگرد مخلوط با کود حیوانی  برای درخت گردو اثر بخشی سریعتر دارد. بهتر است کود گوگرد را  در عمق ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر خاک  مخلوط شود. کود گوگرد باعث  می شود مقدار PH خاک کاهش یابد.  بسته به کیفیت آب آبیاری ، کود گوگرد  را می توان  برای درختان  ۸ تا ۱۰ سال پس از کاشت مجدا استفاده کرد.

بهترین زمان کوددهی درختان گردو فصل بهار قبل شروع رشد جدید است.

بهترین  زمان برای کوددهی درخت گردو در بهار درست قبل از شروع رشد جدید است. بهتر است قبل کوددهی مقدار مواد مغذی را تعیین کنید، سپس اقدام به کوددهی نمایید.

 

کود برای سفید شدن مغز گردو

 

درختان گردو پتاسیم را از ریشه جذب می کنند.

درختان گردو به مقادیر زیادی پتاسیم نیز احتیاج دارند که از طریق ریشه های خود  توسط ذرات خاک آن را جذب می کنند. پتاسیم  در خاک تحرک  کمی دارد و غلظت آن در محلول خاک بسیار کم است.  خاکهای شنی نمی توانند مقادیر زیادی پتاسیم را جذب کنند، بنابراین قبل مصرف کودهای پتاسیم بهتر است خاکهای شنی اصلاح شوند.  علائم کمبود پتاسیم در اوایل تابستان شروع می شود که برگ درختان کم رنگ می شودو به سمت بالا  پیچیده می شوند و  قسمت زیرین خاکستری  می شود.

درختان گردو به نیتروژن زیادی نیاز دارند.

به طور کلی درختان گردو به مواد مغذی مانند نیتروژن مغذی به طور منظم نیاز  دارند. همچنین می خواهید پتاسیم را به خاک و همچنین فسفر اضافه کنید. برای بهترین نتیجه از ترکیب کود با دو برابر نیتروژن ، مانند کودهای  ۲۰-۱۰-۱۰ استفاده کنید .

برگهای جوان گردو در خاکهای آهکی دچار کمبود آهن می شوند.

گردو به دلیل ساختار درختی  بسیار بزرگ، ریشه هامی تواند تا عمق 2.5-3 متر رشد کنند.درختان گردو  خاک های آبرفتی و عمیق را با خاک سبک، لومی، لوم شنی و ساختار لومی  را دوست دارد. ظرفیت نگهداری آب در  خاک باید خوب باشد زیرا گردو  به آبیاری زیادی نیاز دارد. خاک گردو باید غنی از مواد آلی و مقدار Ph خاک کمی اسیدی و خنثی باشد   برگهای جوان گردو در  خاکهای بسیار آهکی و با Ph بالا (بیش از 8)  دچار  کمبود آهن و روی  می شود.

کوددهی نهال سه تا  ۷ ساله گردو

نهال ۳ تا ۷ ساله  گردو  ساختار ریشه ای قوی دارد که کوددهی لازم است در  سطح بالای زمین برای اطمینان از رشد سالم و خوب انجام شود. هم  نهال و هم درخت بالغ گردو بهتر است در دو نوبت  مجزا کوددهی می شوند. اولین کوددهی ۲-۳ هفته قبل از شروع بهار انجام می شود که نهال ها شروع به جوانه زدن می کنند. به این کوددهی، کوددهی پایه و زیر خاک می گویند. کودهایی که به صورت پهن باند (۶۰-۷۰ سانتی متر) داده می شوند، در صورت استفاده از سیستم آبیاری قطره ای، کود باید همراه آبیاری داده  شود. همچنین  کودها را باید در عمقی  مناسب با خاک  مخلوط کرد که  به ریشه ها آسیب نزند.

استفاده از چالکود برای کوددهی درختان گردو

اگر از چالکود برای کوددهی گردو  استفاده می کنیم، کودها باید در کنار چاله های آبیاری (دور از تنه درخت داده شود. در کوددهی خاک با توجه به نتیجه آنالیز خاک تمام فسفر و پتاسیم به جز نیمی از نیتروژن مورد نیاز داده می شود. قسمت باقیمانده نیتروژن ۱ یا ۲ بار قبل از آبیاری (پس از دوره گلدهی و در طول دوره رشد میوه) مصرف شود  و سپس نهال ها آبیاری می شوند. در آبیاری قطره ای  بهتر است ۷۰-۶۰ درصد کود فسفر، 5 درصد کودهای پتاسیم و ۳۰ درصد کود نیتروژن در دوره کوددهی خاک مصرف می شود.

کوددهی درختان گردو برای داشتن عملکرد بالا

زمان‌ و نحوه کوددهی پایه درختان گردو باید مانند کوددهی نهال انجام شود، بهتر است  کوددهی  بر اساس روش آبیاری تنظیم شود.  کودهای پایه را با توجه به ساختار سبک، متوسط و سنگین خاک تا عمقی که به ریشه آسیب نرساند و دور از تنه درخت قرار دهید.  کوددهی قسمت بالای درخت را   قبل از بارندگی انجام دهید.  از کودهای  پتاسیم یا کامپوزیت حاوی کلر استفاده نکنید زیرا درختان گردو شوری را دوست ندارند. برای افزایش چربی، پروتئین و مغز سفید  گردو از کودهای پایه سولفات پتاسیم استفاده کنید.

کود شوک آمریکایی مخصوص درخت گردو

کوددهی یک ابزار مدیریت پایه  و معتبر برای درختان گردو  است به شرطی که  تضمین و  به درستی اعمال شود. کودهای زیادی برای درختان در بازار وجود دارد، اما  ما به شما پیشنهاد می کنیم از  کودهای امریکایی شوک مخصوص برای درختان گردو خود استفاده کنید، زیرا با مصرف آن درختان گردو نیاز به کود دیگری نخواهند داشت.

تعیین کوددهی درختان گردو

چنانچه باغ گردو در  دوره یخبندان و سرمای شدید  قرار داشته باشد و اگر خاک شما حاصلخیز و کمی اسیدی تا خنثی باشد، میوه های گردوی ممکن است به افزایش ورودی‌های مواد مغذی (یعنی کوددهی) واکنش خوبی نشان ندهد.بهترین راه برای آزمایش و تعیین کوددهی و تغذیه  اصولی درخت، انجام آزمایش  برگی است (در این روش نمونه های برگ را جمع آوری کرده و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کنید). با این حال، این فرآیند کمی زمان‌بر است. البته می توانید از یک روش ساده‌تر  مانند  انجام آزمایش‌های استاندارد خاک برای بررسی حاصلخیزی و  pH خاک استفاده کنید(تقریباً تمام استانداردهای آزمایش خاک بر اساس محصولات زراعی سالانه است)،  آزمایشات استاندارد خاک معمولاً شامل عناصر غذایی قابل تبادل (ماکرو و میکرو)، pH، ظرفیت تبادل کاتیونی و درصد اشباع پایه  خاک است.شما حتی می توانید در مورد باردهی و تغذیه درختان خود از مشاوران آل کود نیز کمک بگیرید.

کود درخت گردو 5 لیتری

مشخصات کود شوک مخصوص گردو

گردو هر ساله ۱۰-۱۸ کیلوگرم نیتروژن، ۴ کیلوگرم فسفر و ۲۰ کیلوگرم پتاسیم در  یک هکتار نیاز دارد . برای رشد خود، گیاهان بیشتر مواد مغذی معدنی خود را از محلول آبی خاک بدست می آورند. هنگامی که درخت جوان است، ذخایر غذایی لازم برای رشد و نمو جوانه را از ساقه و ریشه تامین می کند. با رشد ریشه ها، مواد مغذی بیشتری از خاک جذب می شود،  گردو با توجه به مرحله نمو و اندازه عملکرد نیاز به تغذیه متعادل دارد. با کمبود مواد معدنی به سرمازدگی و بیماری ها حساس می شوند. ما استفاده از کودهای نانو و ارگانیک  شوک را  به طور طبیعی و بدون عملیات شیمیایی به دست می آیند را توصیه می کنیم. کود شوک مخصوص گردو  متناسب با باردهی درختان گردو و از مواد طبیعی تهیه می شود که جذب سریعی دارد و ۱۰۰ درصد ارگانیک است. همچنین  این کود  یک کود زیستی غنی از مواد مغذی هستند که  در تهیه آن از مواد نانو و با کیفیت استفاده می شود که ضمن باروری درختان باعث تقویت آنها می شود

محتوای مواد مغذی کود شوک مخصوص گردو  شامل موارد زیر است:

نیتروژن ۸ درصد

فسفات۲۸ درصد

پتاسیم ۳۴ درصد

آهن ۷درصد

کلسیم ۲۳ درصد

این کود همچنین قابل استفاده برای درختان با بیش از ۵۰ سال عمر هم هست. کود شوک مخصوص درخت گردو در بسته های ۵ و ۱۰ لیتری موجود است.

بنابراین کودهای مخصوص گردو شوک  باعث رشد سریعتر، شکوفه های بزرگتر، شاخ و برگ سبزتر در گیاهان می شوند.

کود درخت گردو 1 لیتری

نحوه استفاده کود شوک مخصوص گردو

توصیه می شود برای هر درخت گردو ۵۰۰ گرم استفاده شود و در صورت  استفاده در خاک در زمان کاشت ۲۵۰ گرم کود لازم است که باید به طور مساوی در اطراف پایه درخت استقرار در سال ۱ و ۲ پراکنده شود. همچنین می‌توان از این کود  در محوطه‌ها، باغ‌های سبزی، گیاهان گلدانی و چمن‌زار  نیز استفاده کنید.

احتیاط لازم در زمان مصرف کود  شوک مخصوص گردو

هنگام  استفاده از کود مخصوص گردو بهتر است از دستکش استفاده کنید و پس از استفاده دستها را بشویید. این کودها را در جای خشک و خنک نگه دارید. در صورت بلعیدن  اشتباه حتما به پزشک مراجعه کنید، این کود غیر سمی است اما ممکن است خطر خفگی داشته باشد پس استفاده از ماسک در زمان مصرف را فراموش نکنید.

کود درخت گردو 20 لیتری

روشهای کوددهی با کود شوک مخصوص درخت گردو

استفاده با آب آبیاری :

کود شوک مخوص گردو به علت غلیظ بودن از طریق آب آبیاری قابل مصرف است. این روش  از طریق لوله هایی  سیستم آبیاری که در زیر خاک مدفون هستند انجام می شود. محلول کود به یک سیستم تزریق می شود، برای جلوگیری از گرفتگی نازل های آبیاری ، لازم است که  کود به طور کامل در آب حل شده باشد. نتایج عالی و سریع زمانی حاصل می شود که محاسباتی برای اندازه فضایی که باید استفاده شود  انجام شود. این کود  به راحتی و بدون تلفات زیاد توسط گیاهان جذب می شوند. بسیار راحت قابل جذب زیرا در فواصل زمانی کم وارد شود. معمولاً هر یک، دو هفته یا به طور مداوم مجدا کوددهی انجام  می شود. از طریق آن می توان مواد مغذی لازم را در طول کل پوشش گیاهی حفظ کرد. به این ترتیب باید قبل از کاشت کوددهی دوره ای انجام شود. هنگامی که از قطره چکان یا میکرو جت فقط برای مرطوب نگه داشتن مرز درختان استفاده می شود، ریشه درخت دقیقاً در آنجا متمرکز می شود و جذب کود توسط درخت کارآمد و سریع است. در زمان  تغذیه گیاهان، دور آبیاری باید کوتاهتر از حد معمول باشد و کود در ۳۰ تا ۶۰ دقیقه آخر آبیاری مصرف شود. بهتر است یک یا دو روز بعد از باران یا آبیاری تا زمانی که خاک هنوز مرطوب است کود داده شود. توانایی یک کود برای حل شدن در آب همیشه شاخص خوبی برای جذب مواد مغذی نیست. تعیین میزان کوددهی و ترکیب آنها بر اساس تجزیه و آزمایش  خاک و برگ کارایی دارد.

محلول پاشی مواد مغذی :

زمانی که تغذیه با پاشیدن مواد روی برگ درخت انجام شود، اثر سریع تری دارد. سمپاشی از هر دو طرف بالا و پایین ضروری است. بنابراین، کمبود مواد مغذی به سرعت اصلاح می شود. این روش زمانی مناسب هستند که در مناطق کوچک باغ یا  در درختان  به طور تصادفی اختلال وجود داشته باشد. اگر کودپاشی و محلول پاشی را با هم مقایسه کنیم، محلول  پاشی می تواند از نظر محصولات و ماشین آلات مورد نیاز برای کاربرد گرانتر باشد. علاوه بر این، توجه بیشتر به شرایط جوی ضروری است.در روزهای بسیار گرم که آفتاب شدید می تواند باعث سوختن برگ ها شود باید از کوددهی گردو  اجتناب کرد. در هوای بسیار گرم، محلول قبل از اینکه گیاه بتواند آن را جذب کند تبخیر می شود. همچنین باید در مواقعی که بارندگی وجود دارد که می تواند مواد مغذی  را از سطح  برگ ها بشوید کوددهی انجام نشود.

نحوه خرید کود شوک مخصوص درخت گردو

سایت و مجموعه ایرانکود کود شرایطی را برای شما فراهم آورده که به راحتی می توانید با مراجعه به شماره درج شده بالای همین صفحه سفارش خود را انجام دهید.

بهترین کود برای درخت گردو

درخت گردو برای رشد مطلوب نیاز به هرس، آبیاری منظم، کود مناسب و نور خورشید دارد. این درختان ارتفاع بین ۱۵ تا ۳۰ متر دارند.  دمای مناسب برای رشد درخت گردو بین ۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. خاک مورد نیاز  برای رشد مناسب ، خاکی که زهکشی خوب  و حاصلخیز  باشد. فاصله کاشت بین درختان  بهتر ۷ تا ۸ متر  باشد.

روش استفاده کوددهی برای درخت گردو

چالکود درخت گردو

برای روش چالکود درخت گردو در قسمت سایه انداز درخت چاله‌هایی به عمق ۵۰ سانتی متر حفر شود  و داخل آن‌ را با کود مناسب برای درخت گردو مانند ورمی کمپوست پر می‌کنند. بهترین زمان برای چالکود درخت گردو اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان است.

بهترین انواع  کودها  برای درخت گردو

کود پتاسیم

با استفاده از کود شیمیایی حاوی پتاسیم درخت گردو مقاوم  و در برابر بیماری‌های گوناگون و خشکسالی نیز از آن محافظت می‌شود.

کود نیتروژن

درخت گردو برای واکنش‌های حیاتی به نیتروژن نیاز دارد. کودهای حاوی نیتروژن از بهترین کودها هستند، زیرا آمینو اسید مورد نیاز درخت را برطرف می‌کند.

کود فسفر

درخت گردو برای  فتوسنتز نیاز به فسفر کافی دارد. بنابراین استفاده کود حاوی فسفر برای درخت گردو لازم است.

بهترین کود حیوانی برای درخت گردو

بهترین کود حیوانی برای درخت گردو، ترکیبی از کود مرغی و کود پوسیده گاوی و یا گوسفندی است. برای استفاده از این ترکیب کودی بهتر است در فاصله یک متری از درخت قرار داده شود، تا با گذشت زمان مواد مغذی موجود در آن جذب درخت شود.

بهترین کود مایع برای درخت گردو

مناسب ترین کود مایع برای درخت گردو، کود مایع کامل است که دارای سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. از آنجاییکه این کودها به صورت محلول است، دارای قدرت جذب بالایی است و  آبشویی نمی شوند.

زمان استفاده از بهترین کود برای درخت گردو

از کودهای حاوی نیتروژن در اوایل شروع فصل رشد استفاده می‌شود. برای تسریع رشد درخت گردو نیز می‌توان از کود حاوی جلبک دریایی بعد از گذشت چند روز از رشد به صورت محلول پاشی استفاده نمود.  بعد از برداشت محصول نیز باید در فصل پاییز جوانه‌هایی که در سال آینده میوه‌دهی می‌کنند را کوددهی کرد. در این زمان بهترین کار آبیاری درخت گردو همراه با هیومیک اسید شوک است.

درخت گردو برای رشد و تکامل به بهترین کود نیاز دارد. بهتر است برای بهره وری بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید. کودهای ارگانیک شوک بهترین نوع کود برای این درختان آجیلی می باشند.

بهترین کود برای درخت گردو

درختان گردو درختان بزرگ با ریشه های طویل تا عمق 2/5 تا 3 متر رشد می کنند. گردو خاک های آبرفتی و عمیق را با خاک سبک، لومی، لوم شنی را دوست دارد. ظرفیت نگهداری آب خاک باید مناسب باشد، چون خاک باید غنی از مواد آلی و مقدار PH  خاک کمی اسیدی و خنثی باشد.

نحوه کوددهی درختان گردو

قبل از کاشت  گردو بر اساس وسعت زمین و نوع خاک، نمونه های خاک گرفته شده از اعماق مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.با توجه به نتایج آنالیز خاک، اگر مقدار PH خاک بالاتر از 8 باشد، قبل از کاشت نهال گردو، با استفاده از کود  گوگرد، مقدار PH  خاک را  کاهش دهید.  گوگرد باید در  عمق 20 تا 30 سانتی متر  با خاک مخلوط شود.

روش  مصرف کود کامل ده ایکس شوک برای درخت گردو

در روش‌ محلول پاشی باید کود شوک قبل از مصرف با استفاده از آب رقیق شود تا محلولی مناسب تولید شود. سپس کود موردنظر را  به‌ صورت مستقیم روی  درختان گردو بریزید تا از طریق ریشه املاح معدنی جذب شوند .

بهترین زمان کوددهی درخت گردو با استفاده از کود ده ایکس :

استفاده از کود ده ایکس شوک در فصل پاییز برای درختان گردو می‌توان جلوی سرمازدگی و یخ‌زدگی ریشه را بگیرید و مقاومت درخت را افزایش می دهد. دقت داشته باشید در زمان‌های مناسب از کود شوک استفاده کنید تا برداشت بیشتری داشته باشید.

 

هرس درخت گردو

 

کود برای رشد سریع درخت گردو

درختان گردو برای رشد و باردهی مناسب به کود دهی منظم نیاز دارند. بنابراین بهره گیری از این کود برای رشد بهتر و سریع تر درختان گردو سبب می شود تا زمان رسیدگی در این درختان کاهش بیاید. استفاده از کودهای نانو و ارگانیک شوک  برای رشد سریع درخت گردو مناسب هستند و بهتر از کودهای شیمیایی عمل می کنند.

عوامل موثر بر کوددهی درختان گردو

برای انتخاب بهترین نوع کودبرای درختان گردو باید به نوع رقم مورد کاشت، نوع خاک و مقدار مواد معدنی توجه کنید، بهتر است برای کوددهی دقیق تر آزمایش خاک انجام دهید. همچنین می تواید طبق دستورالعمل درج شده روی بسته کود، کوددهی را انجام دهید.

بهترین کود برای رشد نهال گردو

نهال گردو بسیار ضعیف و کوچک است. بنابراین باید با مواد مغذی در زمانی مناسب تغذیه شود تا  رشد ریشه‌‌‌‌ها، توسعه سلول‌‌‌‌ها در ریشه، تولید شاخه‌‌‌‌ها و برگ‌‌‌‌ها افزایش یابد. یکی از کودهای مفید برای گردو کود  اسیدهیومیک شوک مایع است، این کود از یک منبع طبیعی و ارگانیک حاصل می شود. این کود سبب می شود تا ریشه زایی در گیاه به طور قابل توجهی بالا رود و گیاه در برابر بسیاری از تنش های محیطی مقاوم باشد.

 کود مناسب برای  باردهی درخت گردو

جلبک دریایی

کود جلبک دریایی سرشار از مواد مغذی مفید و ریز مغذی هایی است که دارای تعداد زیادی هورمون برای رشد می باشند. این کود  باعث افزایش رشد رویشی و قدی در درختان گردو می شود.

کود نیتروژن دار

نیتروژن برای کلروفیل سازی در برگ‌‌‌‌های درختان بسیار لازم و ضروری است. تامین این ماده بر روی رویش برگ‌‌‌‌ها، جوانه‌‌‌‌ها و شکل گیری قند در گیاهان بسیار اثر گذار است. از سوی دیگر لازم است تا درختان گردو جهت ساختن پروتئین از نیتروژن به طور مستمر استفاده نمایند. بنابراین کود نیتروژن دار در اوایل رشد بسیار مهم است و کمک می کند تا رشد محصولات افزایش یابد.

سخن پایانی

در انتها می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای درخت گردو علاوه بر کودهی مناسب باید به مقدار و نحوه ی کود پاشی درخت نیز توجه کنید. درخت گردو در مراحل مختلف به مواد مغذی مختلف نیاز دارد.جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری