کود مخصوص انغوزه

کود مخصوص انغوزه

آخرین مقالات

کود مخصوص انغوزه

گیاه انغوزه در بیشتر مناطق با شرایط متفاوت آب و هوایی، رشد خوبی دارد. مراقبت و نگهداری این گیاه آسان است،  ولی برای رشد بهتر به کوددهی مناسب نیاز دارد.  در این مقاله با  کود مناسب برای این گیاه آشنا می شوید.

 گیاهان انغوزه برای رشد گیاهان دیگر هم مفید هستند.

 گیاهان انغوزه  می توانند آفات و حشرات مضر خاک را از بین ببرند و از گیاهان دیگر محافظت کنند.

کود گوگرد باعث باروری و رشد بهتر گیاهان

 کود گوگرداز کودهای مفید برای گیاهان آنغوزه می باشد،  با استفاده از این کود گیاهان باروری و رشد خوبی خواهند داشت. همچنین  مصرف کود گوگرد به رشد ریشه گیاه کمک می کند  و اندازه آن را تا دو برابر بزرگتر می شود.

کود جلبک دریایی را می توان به صورت پودری برای آنغوزه استفاده کرد.

کود جلبک دریایی طبیعی و ارگانیک و  به عنوان  یک کود مخصوص  برای گیاه انغوزه استفاده می شود.   از این کود می توان به صورت پودری برای انغوزه استفاده کرد. در صورت استفاده پودری  جلبک دریایی بهتر است به مقدار لازم آب را به آن اضافه کنید تا محلول رقیق شود و سپس مصرف شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود اسید هیومیک   انغوزه در برابر تنش های محیطی محافظت می کند.

کود اسید هیومیک در 3 نوع پودری، مایع و گرانول برای آنغوزه قابل مصرف است.  اما بهتر است از کود مایع آن استفاده نمایید. اسید هیومیک تمامی ناخالصی های خاک را نابود می کند و ریشه گیاه را بزرگ می نماید. همچنین این کود باعث محافظت  گیاه در برابر تنش های محیطی ، کمبود آب ، بیماری ها  و تمامی آفات و هر گونه عوامل محیطی مانند سرما مقاوم می  شود.

کود سه بیست  باعث افزایش حاصلخیزی خاک و انرژی گیاه انغوزه می شود.

کود سه بیست با دارا بودن مواد مغذی کامل از جمله فسفر،نیتروژن و پتاسیم باعث رشد زیاد گیاه انغوزه می شود.  با مصرف این کود  رشد علف­های هرز را متوقف و انرژی انغوزه افزایش می یابد. همچنین این کود مفید و سودمند از خشک شدن برگ­های انغوزه جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد تا خاک فرسایش پیدا کند. در نتیجه به حاصلخیزی خاک افزایش می یابد.

کود مخصوص انغوزه

نکات مراقبتی کوددهی گیاهان انغوزه

  به طور خودسرانه اقدام به کود دادن گیاه نکنید. قبل از مصرف هر کودی ابتدا آزمایش خاک را انجام سپس از آن از کود مناسب استفاده نمایید.قبل از کاشت انغوزه حتما باید  خاک را با مواد مغذی تغذیه کنید و بعد از تقویت خاک و حاصلخیزی آن گیاه مورد نظر را در آن بکارید.در زمان کوددهی از دستکش و ماسک استفاده کنید .

روش کوددهی گیاهان آنغوزه

برای دستیابی به بهترین نتیجه  در روش چال کود بهتر است از میزان مناسبی آب استفاده کنید و کار آبیاری را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانید.اگر  چندین کود برای گیاهان استفاده  می کنید بهتر است با متخصصان و کارشناسان مشورت داشته باشید.

سخن پایانی :

 بهتر است که به شکل اصولی ودر زمان های مناسب از کود ارگانیک و طبیعی و مغذی که سرشار از املاح و مواد معدنی باشد استفاده کنید و تا جایی که ممکن است از کودهای شیمیایی زیان بار استفاده نکنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودهای شوک   با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری