کود مخصوص نخل اریکا

کود مخصوص نخل اریکا

آخرین مقالات

کود مخصوص نخل اریکا

نخل اریکا از گیاهان آپارتمانی زیبایی است که  جذابیت خاصی دارد. نحوه صحیح کوددهی این گیاه مهم است چرا که به دلیل کمبود   مواد مغذی، برگ ها شروع به زرد شدن می کنند. در این مقاله ما هر آنچه را که باید در مورد کوددهی نخل آریکا و بزرگ و شاداب نگه داشتن آن لازم است بدانیم به شما خواهیم گفت.

زمان کوددهی  گیاه نخل اریکا

کود دهی گیاه نخل اریکا را در بهار و تابستان به طور منظم انجام دهید، مقدار کوددهی  را در پاییز محدود  و در زمستان به طور کامل متوقف کنید. این کار باعث می شود مواد مغذی در  طول فصل  رشد که ریشه ها و برگ ها بیشتر به آنها نیاز دارند، در دسترس گیاه قرار گیرد.

نحوه کوددهی گیاهان نخل اریکا

نحوه کودهی بسته به نوع کود مصرفی و دستورالعمل روی بسته بندی بستگی دارد. برخی از کودها غلظت بیشتری دارند و بیشتر  استفاده می شوند. کودهای آهسته رهش معمولاً یک بار در طول فصل رشد استفاده می شوند و به آرامی در طول زمان تجزیه می شوند.بیشتر کودهای مایع را می توان هر 4 هفته یک بار در زمان آبیاری گیاه استفاده کنید.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

کود مخصوص نخل اریکا

اهمیت کوددهی گیاهان نخل اریکا

این گیاهان زمانی که در فضای باز کاشته می شوند، کودهای مورد استفاده در آنها  از طریق چرخه های طبیعی پوسیده می شوند و مجدا به خود گیاه باز می گردد، اما در گیاهان گلدانی به کوددهی بیشتری نیاز دارند. بنابراین استفاده از کود ارگانیک مانند کودهای سه بیست می تواند سطح مواد مغذی خاک را بهبود ببخشد و باعث رشد سالم و قوی گیاهان شود. کودهای محلول در آب را می توانید در زمان آبیاری گیاهان نخل اریکا استفاده کنید.

کود مخصوص گیاه نخل اریکا

گیاه  نخل اریکا به کود مخصوص مولتی کمپلکس شوک نیاز دارند، این کود را هر 40 روز یک بار  استفاده نمایید.با استفاده از این کودها تمام مواد مغذی مورد نیاز  گیاه تامین می شود.همچنین این کودها از پژمردگی گیاه جلوگیری و مقاومت گیاه را در برابر شرایط محیطی نامناسب افزایش می دهد. کود مولتی کمپلکس شوک دارای آهن و منیزیم بیشتری هستند، اگراین کودها را با کود اسید هیومیک مخلوط نمایید در زمان استفاده روی گیاهان نتایچ بهتری خواهند داشت.  این کودها به دلیل داشتن آهن کافی می توانند نشاط را در این گیاهان افزایش دهند و در برگ‌‌های نخل اریکا این کودها به ساخت کلروفیل کمک می کنند.

 

کود مخصوص نخل اریکا به شکل مایع و ساخت کشور امریکا است. این کود جذب مواد غذایی در گیاه  را افزایش می دهد .

اشتراک گذاری