کود مخصوص پسته بمب

آخرین مقالات

کود مخصوص پسته بمب

پسته یکی از میوه های پرطرفدار آجیلی است که برای رسیدن به طعم خوب و داشتن یک مغز  باکیفیت  مراحل زیادی را برای داشتن محصول پربار نیاز دارد . درختان پسته نیاز به توجه و مراقبت دارند تا بار خوبی به کشاورز بدهد. بنابراین نحوه کوددهی اصولی و منظم  و انتخاب یک کود کامل آن می تواند نقش صددرصدی در باردهی مناسب آن داشته باشد. در این مقاله یکی از بهترین کودهای مخصوص  پسته را معرفی خواهیم کرد.

برنامه کوددهی پسته با کودهای بمب

شرکت ایرانکود  توصیه می کند که یک برنامه کوددهی بر اساس تجزیه و تحلیل خاک  انجام شود تا محصول به طور مناسب تغذیه شود و با اقدامات و مدیریت خاص برخی عوامل دیگر مانند نحوه کاشت  اصلاح شود. انجام آزمایش خاک روی محصول، عمدتاً در اواخر تیر یا اوایل مرداد  جهت تشخیص کمبود مواد مغذی  توصیه می‌شود.

تعیین خاک مناسب و کود مناسب برای درختان پسته:

کاشت پسته در خاکهای مناسب و کوددهی اصولی امکان پذیر است.  در مناطقی که پسته در ایران کاشته می شود، کود مناسب برای درختان پسته در خاک ماسه لومی که بافتی متوسط است بهترین محصول را تولید می کند. همچنین در بافت‌های سنگین‌تر خاک مانند لومی-رسی-سیلتی و حتی لوم رسی محصول قابل قبولی تولید می شود.  وجود زهکش های طبیعی مانند لایه ماسه در عمق زیر دو متری سطح خاک می تواند حاصلخیرزی خاک را افزایش دهد. وجود خاک هایی با عمق کم یا لایه های سخت باعث کوتاه ماندن قسمت های هوایی و زیرزمینی درختان می شود که در نتیجه حاصلخیزی و عملکرد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. درختان پسته در شرایط مرطوب نمی خواهند به درستی رشد کنند. همچنین در مناطقی با pH قلیایی بالا، جذب ریز عناصر بسیار کم خواهد بود.

نحوه کوددهی درختان پسته دیم با کودهای بمب

کوددهی  با کودهای مخصوص بمب بستگی به این دارد که محصول دیم یا آبی است. در یک محصول دیم کوددهی زمین بسیار مهم است. در محصولات آبی  در هر مرحله از کشت می توان کوددهی را انجام داد. بنابراین محصولات بمب جذب سریع دارند که کارایی کوددهی  را بهبود می بخشند و دسترسی به عناصر غذایی در  گیاه را افزایش می دهند. در هر دو محصول دیم و آبی  محلول پاشی با کود مخصوص پسته  مکمل مناسبی برای تغذیه صحیح درخت پسته می باشد.

در مورد کود آهن بیشتر بدانیم

کود مخصوص بمب در مرحله جوانه زنی پسته توصیه می شود.

استفاده از کود مخصوص بمب برای تقویت سیستم ریشه در مرحله جوانه زدن توصیه می شود،  به این ترتیب جذب مواد مغذی در ریشه  در طول رشد انجام می شود.

کود مخصوص بمب پسته باعث بهبود ساختار خاک می شود.

کود مخصوص بمب  برای افزایش کارایی کوددهی مهم هستند، دسترسی به عناصر غذایی را برای گیاه بهبود می بخشد و باعث  بدست آمدن  تولید بهینه محصول می شود. ساختار خاک را بهبود می بخشد.

کود مخصوص بمب ظرفیت فتوسنتزی پسته را افزایش می دهد.

انجام محلول پاشی  مناسب برای تکمیل کوددهی خاک توصیه می شود. کود مخصوص بمب پسته  دارای طیف وسیعی از محصولات محرک زیستی و فرمولاسیون های خاص، با جذب سریع، برای هر مرحله از کشت پسته است.برند بمب یک محصول باکیفیت مبتنی بر اسید آمینه است که باعث تقویت رشد رویشی گیاه و افزایش ظرفیت فتوسنتزی آن می شود.

کود مخصوص پسته بمب را قبل کوددهی برای فراهمی عناصر ضروری استفاده می شود.

کود مخصوص پسته بمب را  می توان از مرحله قبل از گلدهی برای فراهم شدن عناصر ضروری در گیاهان استفاده  کرد تا فرآیندهای متابولیکی مورد نیاز گیاه در این مرحله مانند سنتز هورمون های طبیعی و جوانه زنی انجام شود.

در فصول گرم کود مخصوص پسته بمب مواد مغذی را به جوانه ها انتقال می دهد.

در طول گرم ترین ماه ها، چون جوانه های گل در درختان پسته دچار ریزش می شوند ، بنابراین استفاده از کود مخصوص بمب می تواند مواد مغذی لازم  را به جوانه ها برساند و میوه ها کامل پر شوند. به این ترتیب جذب سریع پتاسیم در پسته انجام می شود.

کود مخصوص بمب پسته تنش آبی در پسته را بهبود می بخشد.

استفاده از کود مخصوص پسته  در تمام دوره کود دهی توصیه می شود، این نوع کودها کاملاً با تمام کودهای معدنی مخلوط می شود و دارای اثر فعال کننده بر روی میکروارگانیسم های خاک و همچنین اثر محرک زیستی بر روی گیاه دارد. همچنین این کودها با  اثر محافظتی اسمزی توانایی تحمل دماهای شدید و غلبه بر تنش های آبی را بهبود می بخشد. به این ترتیب ظرفیت تولید پسته  را افزایش می دهد.

 

 

 

مصرف کودهای مخصوص پسته بمب زمان برداشت پسته را منظم می کند.

در مرحله رسیدن میوه، استفاده از کود مخصوص پسته بمب مقدار زیادی  از پتاسیم را بدون افزایش نیاز به آبیاری زیاد فراهم می کند. همچنین باعث می شود زمان برداشت پسته منظم و به موقع انجام شود و هزینه های برداشت کاهش یابد.

زمان استفاده از کود مخصوص بمب در درختان پسته

یک کود متعادل مانند کود مخصوص پسته بمب  در اوایل بهار، قبل شروع رشد جدید  در درخت گسته لازم استفاده شود. در صورت لزوم دور دوم کود دهی  را در اوایل تابستان اعمال کنید. از مصرف بیش از حد کود خودداری کنید، زیرا ممکن است خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

در مورد اسید هیومیک بیشتر بدانیم

نتایج کاربردی استفاده از کود مخصوص پسته بمب

برای داشتن مقدار زیاد محصول، حداکثر رطوبت نسبی مورد نیاز  باید کمتر از سی و پنج درصد باشد.با توجه به اهمیت بالای تغذیه در بهبود عملکرد کمی و کیفی محصول مورد نظر برخی از نتایج کاربردی استفاده از کود مخصوص پسته بمب شامل :

1. خاک مناسب برای پسته

2. اصلاح خاکهای شور

3.اصلاح خاکهای سدیمی (قلیایی).

4.تعیین  طبیعی عناصر موجود در خاک در باغات پسته

در پایان

وقتی صحبت از کود دهی درختان آجیلی مخصوصا پسته به  میان می آید، به دلیل ارزش اقتصادی این درخت بهتر به دنبال کودی باشید که تمام مواد مغذی مورد نیاز آن را کامل کند،مانند کودهای مخصوص پسته بمب که یک کود کامل و دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز درخت می باشد. چنانچه  برنامه غذایی منظم  و طولانی مدت کوددهی  برایدرختان خود دارید که در  زمان و هزینه برای شما اقتصادی باشد، ما به شما کود مخصوص پسته بمب را پیشنهاد می کنیم. با استفاده از این کود می توانید با کیفیت ترین میوه های سال را داشته باشید که از نظر بازار پسندی، طعم و اندازه بالاترین کیفیت داشته باشند

اشتراک گذاری