کود مخصوص کاشت نشاء

کود مخصوص کاشت نشاء

آخرین مقالات

کود مخصوص کاشت نشاء

نشاء یک گیاهچه کوچک است که از رشد اولیه بذر در محیط خزانه، بوجود می آید،  بعد از مساعد شدن شرایط اقلیمی آن را به زمین اصلی منتقل می‌کنند. خزانه نیز یک محیط تحت کنترل و مناسب است که کمک می‌کند رشد بذر به صورت مطلوب انجام شود.

زمان کود دهی نشاء

اکثر کودهای مناسب نشاء  باید از ترکیبات ارگانیک باشند، همچنین خاک باید دارای زهکشی مناسب باشد تا کود اضافی به راحتی از آن خارج شود.زمانی که  که نشاء رشد می کند، به کودی نیاز دارد که دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز رشد آن باشد. در زمان رشد برگ های اصلی  بهتر است کوددهی نشاء خود را با کودهای رقیق شده انجام دهید. کود مورد نیاز را کود را  هفته ای دو بار  استفاده کنید تا زمانی که نهال به زمین اصلی منتقل شود. همچنین می توانید  هر 7 تا 10 روز یک بار نشاء خود را کوددهی کنید.

انتخاب کود مناسب برای نشاء

کود مناسب برای نشاء بهتر است تمام مواد مغذی مورد نیاز مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را دارا باشد. یک کود همه منظوره به گیاهان جوان کمک می کند تا سیستم ریشه ای محکم و برگ های سالم داشته باشند.  کود محلول در آب بهترین نوع کود می باشد البته کود دانه‌ای را می‌توان زمانی که گیاهان آماده انتقال به زمین شدند استفاده کنید.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

نکاتی در مورد کود دهی نشاء

در مورد نشاهایی که رشد خوبی ندارند کوددهی را انجام ندهید، نشاء بیش از هر چیز، نهال ها به آب و نور کافی نیاز دارند.کوددهی باید به اندازه باشد، چرا که کوددهی  بیش از حد باعث سوختگی برگ ها و آسیب به نشاها می شود. کودهای طبیعی ریز مغذی های بیشتری  را برای  رشد بذر ایجاد می کنند. ا

اسید هیومیک برای رشد  نشاء

تغذیه نشاء و کوددهی به آن قبل از انتقال دادن به زمین، بسیار مهم است .اسیدهیومیک دارای ترکیبات موثر و مفیدی برای رشد و پرورش گیاهان است وبه رشد بهتر گیاهان کمک می کند.  این کود در انواع مختلف مایع و پودری وجود دارد و می‌توانید به راحتی از آن‌ها برای گل و گیاهان مختلف، استفاده کنید.

مزایای اسید هیومیک برای نشاء

کاهش میزان استرس و تنش‌های محیطی

آزاد سازی عناصر ضروری در اطراف ریشه

جلوگیری از سرمازدگی گیاه

توسعه برگ‌ها

جذب ویتامین‌ها و املاح لازم

اصلاح کننده ساختار فیزیکی خاک

از بین بردن آفت‌ها و بیماری‌ها

رفع شوری و تنظیمPH خاک

کود مخصوص کاشت نشاء

در مورد کود جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

نکات لازم قبل کوددهی نشاء

برگ های  آویزان : آنها به آب نیاز دارند.
نشاء بیشتر از بلند بلند : به نور نیاز دارند.
نوک برخی از برگ ها خشک و قهوه ای است : کوددهی بیش از حد یا نور شدید خورشید
ابتدا بهتر است  مشکل را حل کنید و تا زمانی که نهال ها طبیعی به نظر برسند، کوددهی  را شروع نکنید.

 

سخن پایانی

توجه داشته باشید  کود مخصوص کاشت نشاء معمولاً در بهار مورد استفاده قرار می‌گیرد و قبل از کاشت نیز در خاک باغ آن را مخلوط می‌کنند. همچنین اگر می‌خواهید سریع‌تر نتیجه‌ای مطلوب را به دست آورید، بهتر است از کود اسیدهیومیک مایع بهره بگیرید زیرا این کود سریع‌تر جذب ریشه گیاه می‌شود و تأثیر خود را به جای می‌گذارد.جهت کسب اطلاعات بیشتر  با کارشناسان ما در ایرانکود تماس حاصل نمایید

اشتراک گذاری