کود مناسب آگلونما

نحوه کوددهی آگلونما

آخرین مقالات

نحوه کوددهی آگلونما

هنگامی که برگ های ثابت و  رشد نمی کنند و قدرت  رشدی خود را از دست می دهند، نشان دهنده کمبود کود در این گیاه می باشد، بنابراین انتخاب یک کود مناسب می تواند نحوه رشد منظم و با کیفیت را در این گیاه فر اهم کند.

کود مناسب گیاه آگلونما

جهت رشد قوی برگ های گیاه آگلونما باید آن را را با یک کود مایع متعادل مانند کودهای سه بیست که مقدار عناصر مغذی اصلی برابر و متعادل دارد کوددهی شوند.  همچنین می توانید از کودهای آهسته رهش یک بار در فصل رشد استفاده کنید تا مواد مغذی به مرور زمان در خاک آزاد شود. بهتر است جهت جلوگیر ی از آسیب به گیاهان کود به مقدار لازم استفاده شود.

نحوه استفاده از کودهای  مایع در آگلونما

گیاهان آگلونما به خاطر شاخ و برگ های زیبا شناخته می شوند، دارای  برگهای نقره ای تا سبز و  صورتی و سفید هستند.  این گیاه همچنین می تواند هوا را تصفیه کند، بنابراین می توان می توان آن را در اتاق خواب قرار دارد . به مراقبت و توجه کمی نیاز دارد،  اما با به طور مرتب کود دهی شود.لازم است به هر بوته گیاه آگلونما دو یا سه قطره کود مایع استفاده شود. گیاهان آگلونما  رطوبت 60٪ یا بیشتر را ترجیح می دهند. اگر هوای اطراف گیاهان شما خشک است، می توانید مقداری سینی سنگریزه به گلدان ها اضافه کنید و رطوبت را بالا نگه دارید. در غیر این صورت، نوک آنها قهوه ای رنگ می شود و ممکن است به درستی رشد نکنند. – برای اطمینان از رشد سالم هر چند هفته یکبار از کود مایع کامل استفاده کنید.

کود مناسب آگلونما

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کوددهی آگلونما در زمستان

در طول زمستان که آگلونماها  به خواب می روند به کود زیادی  نیازی ندارند. تغذیه آنها در این دوره ممکن است باعث سوختگی  ریشه  شود. بنابراین می توان آگلونما  را با یک کود با کیفیت  مخصوص گیاهان آپارتمانی مانند شوک  تغذیه کنید. به طور متوسط  یک یا دو بار در ماه استفاده کنید. اگر  کود را در برگها استفاده  می کنید، می توانید یک کود متوسط به خاک و کود مایع با کیفیت بالا به کار ببرید.

در مکان سایه و تاریک آگلونما را تغذیه نکنید.

به طور معمول آگلونما  در نور غیر مستقیم روشن به خوبی رشد می کند، در مکان  تاریک  و سایه نباید آن را بیش از حد تغذیه کنید.  هنگام رشد آنها در گلدان، حتما آبیاریکنید که دمای آن کمتر از دمای اتاق نباشد و از ته نشین شدن  آب در کف گلدان خودداری کنید. هنگامی که ریشه ها ارشد کردن نیاز به گلدان مجدد دارند، بنابراین بر ای جلوگیری از پوسیدگی ریشه آنها را در زمستان کوددهی  نکنید.

کود آلی برای گیاهان آگلونما

برای کاشت گیاهان آگلونما از خاک  پیت در گلدان  استفاده کنید.کودهای آلی برای غنی سازی خاک این گیاهان ضروری هستند.  خاک باید سست و نسبتاً غنی از نیتروژن باشد. بعد مصرف کود حتما آن را   آبیاری کنید تا  گیاه ظاهری شاداب و سالم داشته باشد.

کوددهای آلی و ارگانیک شوک کودهای مناسب برای این گیاهان هستند. پرورش دهندگان محترم می توانید جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری