کود نیترات برای سیب زمینی

کود نیترات برای سیب زمینی

آخرین مقالات

کود نیترات برای سیب زمینی

سیب زمینی از جمله محصولاتی است که در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد . کود نیترات از جمله کودهایی است که در تغذیه این محصول بسیار تاثیرگذار است. همچنین برای  رشد و تولید  عملکرد بالا مهم است. تولید بهینه کربوهیدرات در برگها را تضمین می کند.نیتروژن یکی از عناصر حیاتی مورد نیاز برای بقای موجودات زنده است.

تاثیر  نیتروژن روی عملکرد  سیب زمینی

نیتروژن در مراحل اولیه رشد  محصول در تعیین  اندازه کلی غده های سیب زمینی  کمک می کند. در مراحل بعدی رشد، استفاده از نیتروژن به حفظ تولید محصول  و به حداکثر رساندن عملکرد کمک می کند.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

کود نیترات برای سیب زمینی

تاثیر نیتروژن بر نشاسته سیب زمینی

در آب و هوای معتدل استفاده بیش از حد نیتروژن در مراحل بعدی رشد می تواند باعث رشد بیش از حد سیب زمینی ها  شود و از رسیدگی  محصول جلوگیری می کند. همچنین ممکن است محتوای نشاسته  و کیفیت محصول  سیب زمینی را کاهش دهد.

فواید نیتروژن بر سیب زمینی

نیتروژن یک عنصر ضروری در ساختارهای گیاهی است  و در رشد و نمو بافت ها و سلول های حیاتی گیاهی مانند غشای سلولی و کلروفیل مهم می باشد. همچنین نیتروژن باعث تشکیل کلروفیل  که یک اندامک ضروری برای تشکیل کربوهیدرات می باشد، موثر است.

 

نحوه مصرف نیتروژن در سیب زمینی

نیتروژن را بهتر در سیب زمینی در چند قسمت استفاده کنید، به این ترتیب بازده عملکرد نسبت به مصرف همزمان آن 12 درصد افزایش می یابد.

کلام آخر

کودهای حاوی نیتروژن  و نیترات از کودهای در دسترس با قیمت مناسب و استفاده آسان هستند.کود نیترات برای سیب زمینی مفید بوده و نه تنها روی سیب زمینی بلکه تأثیر زیادی بر روی افزایش رشد و باروری همه گیاهان دارد.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کوددهی و مقدار آن با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره