کاشت هندوانه

کود هندوانه

آخرین مقالات

همه چیز در مورد هندوانه

همه کودها یکسان عمل نمی کنند و تفاوت بین بهترین های موجود در بازار و یک کود متوسط بسیار زیاد است. به این ترتیب برخی هندوانه های آبدار و شیرین و برخی دیگر بیرنگ می شوند، زمانیکه هندوانه ها در حال رشد هستند با مصرف کود مناسب رشد محصول خود را افزایش دهید، ما به شما کودهای مایع شوک را با اطمینان توصیه می کنیم.

کودهای مایع مناسب هندوانه

کودهای مایع به دلیل جذب سریع مواد مغذی لازم در گیاه وارد وارد می شود و کمک  می کند  تا هندوانه آبدار و خوش طعم  با موفقیت پرورش  داده شوند. علاوه بر این، به دلیل نسبت متعادل کودهای مایع شوک  مقدار مناسبی از مواد مغذی  برای هندوانه ها فراهم می شود. کودهای مایع شوک به دلیل اینکه برای انسان و حیوانات خانگی کاملا بی خطر هستند، برای رشد و استقرار سایر درختان نیز استفاده می شوند. استقرار کامل درختان برای ادامه رشد آنها حیاتی است. این کودها به دلیل ترکیبات منحصر به فرد و دارا بودن عناصر کمیاب و مواد معدنی  به ایجاد کیفیت بهتر خاک و تغذیه گیاهان از ریشه به بالا کمک می کند.

مقدار مصرف کود شوک ده ایکس یک لیتری

کود مایع شوک ده ایکس برای هندوانه

هندوانه هادر زمان میوه دهی دچار تنش مواد مغذی و آب شوند کوچک خواهند شد، هندوانه را با ترکیب اسید آمینه شوک و شوک ده ایکس تقویت میکنیم تا باعث جلوگیری از هر گونه تنش و بیماری شود.

نحوه کود دهی هندوانه با کودهای مایع

قبل از کود دهی  بوته های هندوانه صبر کنید تا میوه دهی شروع شود. کود مایع سه بیست کود متعادلی برای هندوانه ها است،  این سه عدد به این معنی است که مقادیر متعادلی از نیتروژن، پتاسیم و فسفات در کود وجود دارد. دستورالعمل های  لازم کوددهی را طبق آنچه روی بسته درج شدهاستفاده کنید. بیشتر کودهای مایع به میزان750  گرم  در هر 3000 سانتی متر اعمال کنید،  کود را در اطراف گیاهان پخش کنید و سپس به خوبی آبیاری کنید.سعی کنید که کود با گیاه تماس نداشته باشد، زیرا ممکن است باعث سوختگی گیاه شود. همچنین می توانید کود را در پایه ساقه اصلی بریزید و  پس از شکوفه دهی و گلدهی مجدا کوددهی را انجام دهید، چون این می کند که گیاهان انرژی مورد نیاز خود را برای تولید میوه با کیفیت بالا دریافت کنند.

کودهای مایع مورد نیاز هندوانه

برای گیاهان هندوانه، استفاده از کودهای مبتنی بر نیتروژن در ابتدا رشدگزینه مناسبی است. هنگامی که بوته های هندوانه شروع به گل دهی کردند، باید به هندوانه را با کود فسفر و پتاسیم تغذیه کنید. هندوانه برای تولید بهینه محصول  به پتاسیم و فسفر کافی  نیز نیاز دارند.

نکات مهم کود دهی هندوانه با کودهای مایع

مانند بسیاری از محصولات زراعی دیگر، تولید هندوانه نیازمند نگاهی دقیق به شیوه های تغذیه و همچنین مدیریت صحیح سایر عوامل زراعی است. بهترین هندوانه های پرمحصول با تغذیه متعادل خوب در خاک هایی با زهکشی خوب و عمیق با محدوده PH بهینه 6.0 تا 6.6 تولید می شوند.به این ترتیب میوه‌های باکیفیت با رنگ قرمز تیره در داخل میوه‌ها تولید و محتوای قند بالای 10-14 درصد دارند.

هندوانه از آنجایی که گیاهی با ریشه کم عمق است، در خاک های غرقابی یا خاک خیلی خشک نمی تواند خوب رشد کند، زیرا این شرایط باعث افزایش ترک خوردن میوه می شود. بنابراین خاک های شنی کم عمق برای تولید هندوانه  ایده آل هستند.

در ادامه به خواص مصرف و تاثیرات میوه هندوانه میپردازیم :

طریقه مصرف هندوانه کوهی برای بواسیر

هندوانه کوهی برای بیماری بواسیر و واریس قابل استفاده است. تاثیر معجزه آسای آن به این نحو است که به مدت ده روز بعد از هر وعده ناهار حداقل 200 گرم از میوه را میل کرده و بر روی آن آب بنوشید.

پس از ده روز تاثیر معجزه آسای آن نمایان می شود.

طریقه مصرف هندوانه ابوجهل برای کبد چرب

هندوانه ابوجهل یک آنتی بیوتیک قوی است که برای کبد چرب و بیماری نقرس به شدت توصیه می شود.

بهترین بذر هندوانه صادراتی

بذر هندوانه 40c بهترین بذر برای هندوانه است که به شدت توصیه میشود و محصول آن فورآ به فروش می رسد.

خواص هندوانه برای مردان

هندوانه منبع ویتامین سی و منیزیم است که برای آقایان این دو عنصر حیاتی ضروری است.

هندوانه لیمویی

گونه ای از هندوانه است که داخل آن از رنگ سفید تا لیمویی قابل مشاهده است و بیشتر ظاهر فانتزی دارد.

بهترین زمان خوردن هندوانه برای لاغری

قبل از هر وعده غذایی به منظور پیش گیری از زیاد غذا خوردن توصیه می شود.

اشتراک گذاری