کود پتاس بالا برای مرکبات

کود پتاس بالا برای مرکبات

آخرین مقالات

کود پتاس بالا برای مرکبات

درختان مرکبات برای تولید میوه با کیفیت به پتاسیم نیاز دارند. بدون پتاسیم میوه درختان  با تاخیر در رشد و کاهش کیفیت مواجه خواهد شد. پتاسیم به سلامت کلی درخت، به ویژه در مراحل رشد محصول، شروع و توسعه میوه کمک می کند. تنها زمانی می توان به بازدهی سودآور رسید که پتاسیم کافی تامین شود. کیفیت و سفتی میوه نیز نتیجه مستقیم در دسترس بودن پتاسیم کافی برای میوه درخت است. پتاسیم روی رنگ، اندازه، اسیدیته  اثر می گذارد.

نشانه های کمبود  پتاس بالا در  مرکبات

وقتی گیاهی کمبود پتاسیم داشته باشد، پژمرده می شود یا رشد آن متوقف می شود که می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت و بهره وری کلی گیاه داشته باشد.پتاسیم یک ماده مغذی حیاتی برای تولید مرکبات است. کمبودها می تواند  اثرات منفی روی اندازه میوه و رنگ آن  داشته باشد.

کود پتاس بالا برای مرکبات

 

سریع ترین راه برای افزودن پتاس به مرکبات

از آنجایی که پتاس را باید  در ناحیه ریشه گیاه اضافه کرد تا وارد گیاه شود. درختان مرکبات  پتاس را  در طول رشد فعال و زمانی که خاک مرطوب است جذب می کنند و به صورت اسپری برگی  نیز استفاده می شود.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

بهترین زمان کود دهی پتاسیم به درختان مرکبات

درختان مرکبات  در تابستان و پاییز برای تولید محصول نیاز به کوددهی  با کودهای پتاسیم دارند. اما بهترین زمان برای کود دهی درختان مرکبات در بهار است، زمانی که بیشترین انرژی برای جوانه زدن نیاز است. بنابراین  باید پتاس را بین اوایل  تا پایان تابستان استفاده کنید.

کلام آخر

گیاهان برای رشد و عملکرد به پتاسیم نیاز دارند که کمبود آن می تواند علائم مختلفی را در گیاهان ایجاد کند. کود پتاس بالا برای مرکبات بسیار مناسب است. با مصرف  این کود برای درختان تمام کمبودها مواد مغذی تامین و عناصر غذایی به صورت مناسب در گیاه توزیع می شود.

اشتراک گذاری