کود کامل شوک 10x برای ذرت

کود کامل شوک ده ایکس برای ذرت

آخرین مقالات

کود کامل شوک ده ایکس برای ذرت

ذرت جزو مهم‌ترین غلات موجود در دنیا است و مناسب‌ترین منبع برای فیبر است، کشت ذرت برای کشاورزان اهمیت زیادی دارد و برای افزایش تولید مرغوب ذرت می توان از کودهای کامل ده ایکس استفاده کرد. در این مقاله در مورد مزایای این کود برای ذرت مطالبی بیان خواهد شد.

نحوه استفاده از کود ده ایکس شوک  برای ذرت

کود ده ایکس شوک معمولا به‌صورت مایع استفاده می شود، این کود را می توان به روش‌های محلول پاشی و آبیاری برای گیاهان نیز  استفاده  کرد. قبل‌ از استفاده از این کود آن را  ابتدا با مقادیر مناسبی آب مخلوط کرده ، سپس  به تمامی قسمت‌های گیاه اسپری کنید.

فواید کود ده ایکس شوک برای ذرت

کود ده ایکس شوک  موجب تشکیل و رشد بهتر ریشه گیاهان ذرت و افزایش استحکام ساقه و برگ و ریشه می شود. گیاهان را در برابر انواع بیماری ها و بهبود کیفیت محصول  مقاوم می کند.همچنین این کود از زردی و پژمردگی گیاهان جلوگیری می کند.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

کود کامل شوک 10x برای ذرت

 بهترین زمان برای کوددهی ذرت با کودهای ده ایکس

بهتر است کودهای ده ایکس شوک در ذرت را  در مراحل اولیه رشد گیاه استفاده کنید  تا سرعت جوانه زنی گیاهان  افزایش پیدا کند و گیاهان بدون کمترین  آسیبی مراحل رشد و پرورش خود را به‌سرعت طی کنند. همچنین می توان  کوددهی ذرت را حدود ۲ ماه پس‌ از کاشت این محصول به‌صورت مرتب انجام بدهند تا گیاهان بتوانند به‌خوبی رشد کنند .

سخن پایانی:

استفاده از کودهای نانو ده ایکس شوک برای ذرت و دیگر محصولات کشاورزی از کودهای فوق العاده عالی به شمار می آید. این کود مفید را می توان حتی به صورت آبیاری هم در گیاهان ذرت استفاده کرد، به طوریکه می توان آن را  در  پای بوته‌های گیاهان بریزید تا به‌خوبی جذب ریشه گیاه شود و گیاه بتواند از طریق ریشه املاح معدنی و عناصر ضروری لازم را جذب کند. با توجه به اینکه سریع الجذب هستند، گیاهان به سرعت آن را جذب می کنند.

اشتراک گذاری