Complete 10x shock fertilizer for hazelnuts

کود کامل شوک ده ایکس برای فندق

آخرین مقالات

کود کامل شوک ده ایکس برای فندق

فندق از جمله میوه های آجیلی است که خواص فراوانی دارد.  کود کامل شوک ده ایکس یکی از بهترین انواع کودهای موجود که   تمامی نیازهای غذایی و ضروری فندق را به‌خوبی تامین می کند. در این مقاله در مورد نحوه مصرف کود ده ایکس برای فندق با ما همراه باشید.

 نحوه کوددهی درختان فندق با کودهای ده ایکس شوک

درختان فندق را از ماه فروردین تا اردیبهشت قبل از رشد آن با کودهای ده ایکس شوک کوددهی کنید. این کود را می توان در زیر درخت پخش کنید. بهتر است در ماه بهمن درختان فندق را در زمان رشد برگ های درختان یک یا دو بار تغذیه کنید.برای جذب بهتر کود های ده ایکس شوک بهتر است آن را به طور یکنواخت  در ریشه پخش کنید، در این ناحیه کود  معمولاً دو تا سه برابر عرض شاخه ها گسترش می یابد. یک لایه نازک کود باید  بالای خاک با مقداری  مالچ مخلوط  و سپس بعد مصرف  آبیاری شود. کود بیش از حد می تواند ریشه ها را بسوزاند، بنابراین اگر در مورد مقدار کود مورد نیاز درخت خود مطمئن نیستید، کمتر از آن استفاده کنید.

کوددهی فندق در پاییز با کودهای ده ایکس شوک درختان را از سرمای زمستان محافظت می کند.

کوددهی درختان فندق در اوایل بهار باعث می شود تا درختان تمام مواد مغذی لازم برای  رشد سالم را پس از گرم شدن هوا به اندازه کافی دریافت کنند. همچنین کوددهی فندق در اوایل پاییز نه تنها مواد مغذی بیشتری را به خاک اضافه می کند، بلکه به فندق کمک می کند تا نسبت به سرمای زمستان مقاوم شود. همچنین کوددهی زود هنگام درختان فندق باعث می شود که شاخه های درختان در فصل زمستان مقاوم باشند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

Complete 10x shock fertilizer for hazelnuts

فواید کودهای ده ایکس شوک در درختان فندق

افزایش سیستم ایمنی درختان فندق در برابر شوری خاک

افزایش باردهی میوه درختان فندق

افزایش پوسیدگی ریشه درختان

سخن آخر:

کود کامل شوک ده ایکس  علاوه‌ بر  در گیاهان مزایایی زیادی  دارد، برای خاکهای کشاورزی و محیط زیست نیز مفید هستند.این کودها  همچنین  موجب اصلاح ساختار خاک و افزایش حاصلخیزی خاک می‌شوند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره