کود کامل شوک 10x برای کیوی

کود کامل شوک ده ایکس برای کیوی

آخرین مقالات

کود کامل شوک ده ایکس برای کیوی

کیوی از جمله محصولاتی است که  به خاک های شور و گچی بسیار حساس است، بنابراین مدیریت دقیق کود دهی برای عملکرد بهینه آن بسیار  مهم است. در این مقاله در مورد نحوه کوددهی کودهای ده ایکس برای کیوی مطالبی بیان می شود.

 زمان  استفاده از کود شوک ده ایکس  برای کیوی

کوددهی کیوی با کودهای ده ایکس شوک معمولا پس از برداشت در فصل پاییز توصیه می شود. بهتر یک سوم این کود  در فصل  پاییز مصرف  شود. اگر درپایان فصل رشد استفاده شود، جوانه دهی و گلدهی آنها کاهش می یابد.

بهترین کود برای تولید کیوی های مرغوب کود ده ایکس است

کودهای ده ایکس به دلیل دارا بودن تمام عناصر مورد نیاز کیوی از کودهای مرغوب برای آن به شمار می آید. این کودها معمولا به صورت  گرانول یا مایع استفاده می شود، دقت داشته باشید در مصرف آن طبق دستورالعمل بسته بندی استفاده شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کامل شوک 10x برای کیوی

نحوه کوددهی کیوی با کود  کامل شوک ده ایکس

حداقل یک تا دو روز قبل از استفاده از کود ده ایکس شوک درختان  را آبیاری کنید، طبق دستورالعمل کود را در اطراف ناحیه ریشه درختان کیوی پخش کنید.به این ترتیب مواد مغذی از ریشه منتقل می شود.  از  کاربرد کود ده ایکس روی برگها خودداری کنید، چون باعث سوختن آنها می شود. بهتر است کوددهی را صبح زود انجام دهید.

کود ده ایکس شوک باعث مقاومت کیوی در برابر شرایط خشکسالی می شود.

کود ده ایکس شوک باعث  مقاومت ریشه درختان در برابر خشکی، کم آبی و شوری خاک می شود. این کود همچنین افزایش حاصلخیزی خاک را نیز سبب می شود.

سخن پایانی :

 استفاده صحیح و اصولی از این کود ارگانیک بدون وجود ناخالصی ها تمام نیاز محصول را تامین می کند. استفاده از این کود می‌تواند از پوسیده شدن ریشه درختان کیوی جلوگیری کند و حجم ریشه‌های درخت کیوی را نیز چندین برابر افزایش بدهد.

اشتراک گذاری