کود کامل 10X shock برای جو

کود کامل ده ایکس برای جو

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس برای جو

همه غلات برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند، دلیل اصلی نیاز به کوددهی جو افزایش عملکرد در هر برداشت است. جو، مانند سایر گیاهان، به مواد مغذی مختلف نیاز دارد که تمام مواد مغذی مورد نیاز در کودهای ده ایکس موجود است، این کودها باعث رشد و عملکرد و افزایش دانه دهی در گیاهان می شوند. همچنین پنجه زنی و در نهایت رشد آن را افزایش می دهند.

نحوه کوددهی جو با کودهای ده ایکس

تغذیه منظم برای تقویت جو حیاتی است، اما خطر کوددهی بیش از حد یا کوددهی در فصل نامناسب خطراتی برای این گیاه دارد. هنگامی که خاک بسیار خشک است یا در هوای خیلی گرم یا سرد  از کود دهی آن  خودداری کنید. کود ده ایکس نباید در تماس مستقیم با بذرها  قرار گیرد، زیرا ممکن است باعث عدم جوانه زدن آنها شود. همچنین  تماس مستقیم  با برگ ها و میوه ها باعث  آسیب به آنها می شود. حتما کود را قبل استفاده با آب رقیق کنید، سپس استفاده کنید.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

کود کامل 10X shock برای جو

بهترین زمان کوددهی جو با کودهای ده ایکس

فصل بهار بهترین زمان برای کوددهی جو  با کودهای ده ایکس  است. در بسیاری از انواع جو ها را می توان این کود را  در سه نوبت استفاده کرد. نوبت اول قبل از کاشت بذر، مرحله دومی حدود یک ماه پس از جوانه زنی گیاهان جو و مرحله نهایی حدود 1 تا 1.5 ماه پس از  جوانه زنی جو می باشد. مواد مغذی برای تمام مراحل چرخه رشد ضروری هستند، از آنجایی که برخی از انواع جو زمان کاشت کوتاه دارند، مصرف کودهای ده ایکس به دلیل دارا بودن مواد مغذی کامل  در تمام طول رشد کافی است.

فواید کودهای ده ایکس برای گیاهان جو

کودهای ده ایکس نقشی مهمی در رشد و بارور ساختن گیاه جو  دارند که در صورت کمبود آن‌‌‌‌ها، باروری محصولات کاهش می یابد. این کودها از ضعیف شدن و ابتلا جو به انواع بیماریها و آفات جلوگیری می کند. علاوه بر این تقویت گیاه  و اصلاح خاک زراعی از دیگر ویژگی کودهای ده ایکس برای گیاهان جو می باشد. این کودها مانع شوری خاک می شوند و شوری آن را نیز از بین می برند.

 

 

کشاورزان و تولیدکنندگان غلات می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

اشتراک گذاری