کود کامل 10Xshock برای خرمالو

کود کامل ده ایکس برای خرمالو

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس برای خرمالو

درختان خرمالو دارای برگ‌های سبز و پررنگ به همراه میوه‌های نارنجی روشن  هستند. در طول پاییز زمانی که میوه ها تقریباً آماده برداشت هستند، برگ های نارنجی و زرد ایجاد می کند. کود دهی به این درختان میوه برای تولید شاخه های قوی ضروری است. انتهای هر شاخه توانایی تولید یک میوه را دارد.

بهترین زمان کوددهی برای درختان خرمالو با کودهای ده ایکس

با رشد جدید شاخ و برگ های خرمالو بهترین زمان کوددهی اواخر زمستان و اوایل بهار می باشد. کوددهی گیاهان با این کودها باعث تامین انرژی در خرمالو می شود.

نحوه کوددهی خرمالو با کودهای ده ایکس شوک

کودهای ده ایکس شوک کود مناسبی برای خرمالو می باشند.  محاسبه مقدار کود با  تعیین قطر تنه درخت اندازه گیری می شود. بهتر است کود را در نزدیکی پایه درخت قرار  گیرد. هر 3 سانت قطر درخت  به 500 گرم  کود نیاز دارد. بسته به سایبان درخت  می توانید کود را در اطراف درخت پخش کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کامل 10Xshock برای خرمالو

مقدار کوددهی درختان خرمالو با کودهای ده ایکس

زمانی که  نوع کود مورد استفاده را تعیین کردید، باید میزان مصرف کود را محاسبه کنید. به طور کلی، بسته به اندازه و سن درخت خرمالو باید سالانه بین 500 تا 1000گرم  کود داده شود. برای درختان کوچک، 500 گرم کود ده ایکس  کافی است و  برای درختان بزرگتر، 1000 گرم  توصیه می شود.

بهتر درختان خرمالو را در زمان کاشت کوددهی کنید، البته کوددهی آن در زمان ایجا علائم کمبود مواد مغذی مانند رنگ پریدگی و کوچک شدن ساقه می تواند مفید باشد. دقت کنید خرمالو به مقدار کافی با کودهای ده ایکس شوک کوددهی کنید، چون کوددهی زیاد باعث ریزش برگها در درختان می شود. برای اطمینان از رشد سالم و میوه های فراوان، مهم است که بدانیم درختان خرمالو چقدر باید کوددهی شود.  چون باعث می شودبیشترین  پتانسیل برداشت را داشته باشید  و همچنین رشد و توسعه سالم را افزایش دهید.

 

اشتراک گذاری