کود کامل 10Xshock برای پنبه

کود کامل ده ایکس برای پنبه

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس برای پنبه

پنبه از جمله گیاهانی است که تعیین کوددهی مناسب آن تحت  تأثیر  عواملی مثل  بافت خاک، زهکشی، آماده سازی مزرعه، آب و هوا، تنوع، زمان کاشت، جمعیت گیاهی، سبز شدن و رویش، محصول قبلی و باروری  قرار می گیرد.  آزمایش  خاک هم بهترین روش  تعیین کوددهی است  و یک برنامه باروری متعادل برای عملکرد خوب ضروری است.

نحوه کوددهی گیاهان پنبه با کودهای ده ایکس شوک

 روش محلول پاشی از بهترین روش‌ها برای کود دادن  گیاه پنبه به شمار می آید. در این روش کود را با  مقدار مناسبی آب مخلوط  و آن را روی گیاه  اسپری کنید.  اما در روش آبیاری کود را در قسمت سایه گیاه اضافه کنید تا تمام مواد غذایی و مواد معدنی در کود  از راه ریشه به همه بخش‌های گیاه پنبه برسد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کامل 10Xshock برای پنبه

زمان استفاده از کودهای ده ایکس برای گیاهان پنبه

زمان استفاده از کودهای ده ایکس با شروع کوددهی گلها در فواصل 10-7 روز شروع می شود. محلول پاشی روی پنبه بهتر است اوایل صبح انجام شود.

ترکیبات مفید کودهای ده ایکس برای گیاهان پنبه

 یکی از انواع ترکیبات موجود در کودهای ده ایکس پتاسیم است،  این ماده حیاتی نقش بسیار مهمی را در تقویت سیستم ایمنی گیاه  ایفا می کند. عنصرهای بور و روی نیز از اساسی ترین عناصر برای رشد گیاه پنبه هستند. روی باعث می شود تا مرغوبیت محصول بالا برود و نقش بسیار مهمی را در یکنواخت شدن محصولات ایفا می کند. بور برای متابولیسم و سوخت و ساز گیاه بسیار ضروری به نظر می رسد. این عنصر مهم سبب می شود تا جوانه زنی و رشددر گیاه بهتر صورت انجام گیرد.نیتروژن از دیگر مواد مفید و حیاتی در این کود مفید است که در رشد و نمو گیاه پنبه نقش بسیار مهمی را بازی می کند. اگر نیتروژن به مقدار کافی به گیاه نرسد می تواند سبب کوچکی و رنگ پریدگی گیاه شود.

کود کامل ده ایکس شوک  برای پنبه از کامل ترین کودها به حساب می آید. برای تهیه این کود با کارشناسان ما در ایرانکود با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره