کود کامل 10Xshock برای گیلاس

کود کامل ده ایکس برای گیلاس

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس برای گیلاس

برای کوددهی  درختان گیلاس و افزایش  میزان باروری آن‌‌‌ها لازم است تا از کود مرغوب و با کیفیت و کامل استفاده نمائید.  کودهای شیمیایی موجود در بازار بازدهی کاملی ندارد، اما کود کامل ده ایکس برای درختان گیلاس بسیار مناسب می باشد. این کود وارداتی  محصول کشور آمریکا است و با استفاده از به روز ترین تکنولوژی‌‌‌ها ساخته شده است.کود کامل ده ایکس سرشار از مواد مغذی و املاح معدنی است. این کود شامل پتاسیم، فسفر، بور، نیتروژن، آهن، عصاره جلبک دریایی، آمینو اسید، اسید فولیک همگی این مواد کمک شایانی به باردهی درختان می کنند و میوه‌‌‌های آبدار تولید می شوند.

زمان کوددهی درختان گیلاس با کودهای ده ایکس

بهتر است قبل کوددهی درختان گیلاس آزمایش خاک انجام دهید. در صورت کمبود مواد مغذی در خاک ، این کود را اضافه کنید. بهترین زمان برای کوددهی درختان گیلاس با کودهای ده ایکس  اوایل بهار است. کوددهی درختان گیلاس در اواخر بهار باعث جلوگیری از باردهی درخت می شود و درختان  را در برابر آسیب های زمستانی آسیب پذیر می کند.

نحوه کوددهی درختان گیلاس با کودهای ده ایکس

اگر رشد درخت گیلاس شما کمتر از (20.5 سانتی متر) در سال باشد، نیاز به کوددهی دارد.  مقدار کود مورد استفاده بستگی به زمان کاشت درختان دارد. حداقل مقدار کود ده ایکس برای درختان گیلاس 45.5 گرم می باشد. کود ده ایکس  را با پراکنده کردن در اطراف تنه درخت گیلاس، به بیرون مصرف کنید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

کود کامل 10Xshock برای گیلاس

فواید  کود کامل ده ایکس  برای گیلاس

افزایش حجم ریشه درختان

جلوگیی از پوسیدگی ریشه

جلوگیری از ریزش شکوفه های گیلاس

 افزایش مقاومت درختان در برابر یخبندان و خشکی

افزایش فعالیت میکروارگانیسم های خاک

 نکات کوددهی درختان گیلاس با کودهای ده ایکس

 کود کامل ده ایکس شوک هیچ ضرری برای درختان گیلاس ندارد؛ اما این به این معنی نیست که می توانید بیش از حددر درختان گیلاس استفاده کنید. در صورت استفاده زیاد از این کود به محصولات شما صدمه ب وارد می شود.  لازم است تا کود کامل ده ایکس شوک را با آب بدون کلر رقیق نمایید . برای جلوگیری از ریزش برگ ها و گلها لازم است به صورت منظم از این کودها استفاده کنید. زمان کوددهی به درختان گیلاس با روش محلول پاشی لازم است تا احتیاط لازم را به کار ببرید و کود را با دقت به همه بخش‌‌‌ها اسپری نمایید . کود دادن به درختان گیلاس با روش محلول پاشی را در اول صبح شروع یا بعدازظهر انجام دهید تا کود بهتر جذب شود.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره