کود کامل 10Xshock برای یونجه

کود کامل ده ایکس برای یونجه

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس برای یونجه

یونجه  به طلای سبز  معروف است،  این گیاه  اغلب هفت سال  محصول می دهد. برای بهبود کیفیت یونجه از کودی استفاده کنند که همه مواد ریز مغذی را برای گیاه داشته باشد. کود کامل ده ایکس  برای یونجه بسیار مناسب است. زیرا حاوی حداقل ده نوع ماده مغذی است که همگی برای پرورش یونجه ضروری به نظر می رسند. کود کامل ده ایکس شوک فاقد کلر و سدیم است. بنابراین خاصیت سوزانندگی برای گیاه را ندارد. استفاده از این کود سبب حاصلخیزی خاک می شود.

اهمیت استفاده از کود ده ایکس  برای یونجه

برای رشد و کیفیت مرغوب  یونجه استفاده از کود مغذی ده ایکس که دارای  تمام عناصر لازم برای رشد گیاه یونجه می باشد، ضروری می باشد.یونجه از جمله گیاهانی است حتما برای تغذیه آن از سه عنصر پتاسیم، فسفر و نیتروژن استفاده کنید. کود ده ایکس علاوه بر سه عنصر مغذی دارای مواد مغذی دیگر می باشد.نیتروژن برای تقویت و غنی ساختن گیاه یونجه به شمار می رود. پتاسیم نیز  برای بالابردن افزایش و کیفیت یونجه بسیار مفید می باشد. فسفر نیز  سبب ریشه زایی در گیاه می شود.

کود کامل 10Xshock برای یونجه

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه استفاده از کود کامل ده ایکس  برای یونجه

 از آن جا که کود ده ایکس شوک به صورت مایع تولید می شود و انحلال پذیری خوبی  دارد می توانید این کود را با روش محلول پاشی و آبیاری در یونجه استفاده کنید.  قبل از استفاده کود را با میزان مناسبی از آب ترکیب نمایید، سپس استفاده کنید. در روش آبیاری بعد رقیق کردن محلول آن را در  پای گیاه بریزید تا ریشه گیاه بتواند مواد مغذی را بهتر  جذب کند و سبب افزایش رشد و کیفیت محصولات شود.  در روش محلول پاشی نیز محلول رقیق شده را با استفاده از   سمپاش روی  قسمت‌‌های مختلف گیاه اسپری نمایید.

اشتراک گذاری