کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

آخرین مقالات

کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

کیفیت رشد گوجه فرنگی به عناصر غذایی که از آن استفاده می کند بستگی دارد. این گیاه از محصولات گلخانه ای و زراعتی است. یکی از مواد مغذی که در تولید  این محصول تاثیر زیادی می گذارد، کلسیم است. کلسیم سبب می شود تا این گیاه به انواع بیماری‌‌‌ها دچار نشود و بتواند کیفیت خود را تا حد زیادی حفظ نماید. کلسیم یکی از مواد مغذی اصلی است که با متعادل کردن یون‌ها، گسترش ریشه‌ها، تثبیت میوه و انتقال مواد مغذی به بافت‌ها به گوجه‌فرنگی‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خوبی داشته باشند. همچنین می تواند از پوسیدگی انتهای شکوفه ها جلوگیری کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت کود کلسیم مایع در گوجه فرنگی چگونه عمل می کند.

https://irankud.com/wp-content/uploads/2022/04/tomatoes-picture.jpg

نحوه استفاده از کود کلسیم مایع شوک به گوجه فرنگی

چنانچه گوجه فرنگی کمبود کلسیم داشته باشد، کودهای نانو شوک بهترین گزینه می باشند.  این کودها ماندگاری زیادی در خاک دارند. در زمان استفاده آن را با خاک مخلوط کنید و سپس آبیاری کنید. این کودها ممکن است به صورت گرانول، مایع باشند. بهتر است آن را در ابتدای فصل رشد اضافه کنید، چون به دلیل ماندگاری زیاد در طول فصل کافی می باشد. همچنین می توان کود کلسیم را به صورت  اسپری  روی برگها استفاده کنید، البته پاشیدن این کود روی گیاهان به جذب مستقیم کلسیم کمک می کند.

 

ضرورت استفاده  از کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

 کلسیم از عنصرهای غیر متحرک در گیاهان است که باعث تعریق در روزنه‌‌‌ها می شود. جریان آب در گیاه، کلسیم را به سمت بالا و   در اختیار میوه قرار می دهد. ولی در شرایط بارش برف و باران و یا استرس‌‌‌های بیرونی مانند گرما و سرمای بیشتر از اندازه، روزنه‌‌‌ها بسته می شوند و امکان جذب کلسیم به وسیله میوه گیاه وجود ندارد.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

خصوصیات کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

با روش محلول پاشی کود کلسیم مایع شوک، احتیاجات این گیاه به کلسیم مرتفع می شود و محصولات  پر بار دارای کیفیتی عالی تولید می شود. مواد تشکیل دهنده کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی، علاوه بر دارا بودن 27 درصد از کلسیم درای مواد مغذی و آمینو اسید‌‌‌ها برای جذب بهتر و  عملکرد بالا در گوجه فرنگی مفید است.  این کودها خاصیت سوزانندگی در گیاهان ندارند و مدت زمان انبارداری محصول را افزایش می دهند. همچنین کود کلسیم از ایجاد بیماری های مختلف مانند پوسیدگی گلگاه در گوجه فرنگی  جلوگیری می کند.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره