کود کمپوست غنی شده

فواید کود کمپوست غنی شده

آخرین مقالات

فواید کود کمپوست غنی شده

یکی از فواید کود کمپوست غنی شده فاقد بذور علف هرز ، عوامل بیماری زا و تخم حشرات است. اگر می خواهید کودهای شیمیایی تاثیرات مخرب کمتری بر آب‌های زیر زمینی و خاک زمین‌های کشاورزی بگذارد و بیشترین بهره وری از میزان مصرف کودبر روی محصولات زراعی داشته باشید،  ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از کود کمپوست غنی شده استفاده کنید زیرا این کود هیچ‌ گونه ضرری برای زمین‌های کشاورزی و محصولات  نخواهد داشت. در این مقاله در مورد کود کمپوست غنی شده مطالبی بیان خواهد شد.

کود کمپوست غنی شده

ترکیبات کود کمپوست غنی شده

کود کمپوست غنی شده از  مواد تجزیه شده (پوسیده) است که از ضایعات گیاهی  یا در ترکیب با ضایعات حیوانی و دیگر مواد  به دست می آید. نحوه عملکرد کمپوست فراهم کردن شرایط مناسب برای حمایت از رشد موجودات زنده و میکروارگانیسم ها  (باکتری ها و قارچ ها که فقط با استفاده از میکروسکوپ قابل مشاهده هستند) بستگی دارد. هنگامی که این میکروارگانیسم ها مواد زائد گیاهی و حیوانی را تجزیه می کنند، گرما تولید می شود و مواد مغذی را به شکلی مفید  آزاد می کنند.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

مزایای کود کمپوست غنی شده

جلوگیری از فرسایش خاک

کاهش مصرف کودهای شیمیایی

افزایش بهره‌وری تولید

اصلاح کننده خاک‌های شور و قلیایی

اصلاح کننده خاک‌های ضعیف و سبک

کاهش مصرف آب

کمپوست با استفاده از روش های مختلف تهیه می شود.

 بقایای گیاهی و زباله های آلی خانگی را می توان به سادگی در حفره ای به مدت سه تا چهار ماه قرار داد تا تجزیه شوند، پس از آن کمپوست آماده استفاده می شود. همچنین  مواد زائد را می توان در زیر درخت سایه دار انباشته کرد تا تجزیه شوند. اگرچه هر دو این روش ها کمپوست تولید می کنند، اما کیفیت آن معمولا پایین است. بنابراین می توانید برای افزایش بیشتر کیفیت محصولات از کودهای کمپوست غنی شده استفاده کنید.

آنچه برای تهیه کمپوست غنی شده نیاز دارید

 فضایی  کافی به طول حداقل 2.5 متر و عرض 2 متر برای انباشته کردن کمپوست، همچنین فضای اضافی برای زیرو کردن مواد لازم است.  بسته به اینکه چه مقدار مواد زائد دارید و چه مقدار کمپوست نیاز دارید، باید فضای بیشتری فراهم شود. معمولا می توانید از  بقایای محصولات  غلات (ذرت، سورگوم، ارزن، گندم) و حبوبات (لوبیا، لوبیا چشم بلبلی، بادام زمینی )   برای افزایش محتوای نیتروژن کمپوست خود استفاده کنید.

کود کمپوست غنی شده

در مورد کودهای کود مرغی بیشتر بدانیم 

سخن پایانی

کود کمپوست بهترین جایگزین برای سم و کود‌های شیمیایی است که اثرات مثبتی بر خاک خواهد گذاشت. این کودها کیفیت و کارایی محصول را افزایش می دهند. شما کشاورز و باغدار عزیز می توانید از کودهای مایع و ارگانیک شوک استفاده کنید و نکته را در نظر داشته باشید محصولات شوک بسیار مفید و تاثیر گذار هستند چون از مواد ارگانیک تهیه می شوند.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره