کود گل کاغذی

نحوه مراقبت و رشد گل کاغذی

آخرین مقالات

نحوه مراقبت و رشد گل کاغذی

گل کاغذی معمولاً به عنوان یک گیاه زینتی در فضای باز استفاده می شود و در آب و هوای گرم رشد می کند. در این مقاله در مورد نحوه رشد این گیاه زینتی زیبا مطالبی بیان خواهد شد.

کود گل کاغذی

نیاز نوری گل کاغذی

 گل کاغذی گلدهی بسیار بالایی داشته باشد، باید حداقل 6 ساعت در روز آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. در اکثر مناطق  رشد می کند، در تابستان بهتر است آن را در مکان نورگیر قرار دهید.  آب‌ و هوای سرد این گیاه را از سرما محافظت کنید و در مکان گرم نگهدا ری کنید.

نحوه کوددهی گل کاغذی

گل کاغذی  را در طول کاشت و تابستان حداکثر شکوفه دهی و گلدهی را دارد، کوددهی کنید، گل های کاغذی نباید نیتروژن زیادی را دریافت کنند، چون باعث کاهش گلدهی آنها می شود. یک کود متعادل مانند کودهای سه بیست که مقدار کافی نیتروژن دارند برای این گل ها مناسب است. همچنین فسفر موجود در این کود به گلدهی بیشتر گیاه کمک می‌کند.

 بهترین زمان کوددهی گل کاغذی تابستان است.

 بهترین زمان برای کوددهی گل کاغذی فصل تابستان یا بهار است زیرا در این زمان  گیاه رشد می‌کند و به مواد غذایی کافی احتیاج دارد. اگر گل کاغذی در باغچه کاشته شده بهتر است از کودهای گرانولی استفاده کنید، اما در صورت کاشت در گلدان  از کود مایع  استفاده شود. کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

گل کاغذی در برابر کم آبی مقاوم است.

گل کاغذی می‌تواند کم‌ آبی را تحمل کند و مقاوم است،  از این‌ رو بهتر است هر 3 هفته یک  بار آنها را به مقدار زیادی آبیاری کنید.   خاک گل کاغذی  دائم خیس بماند‌، از این‌ رو اجازه دهید خاک گیاه کاملاً خشک شود. همچنین گل کاغذی اگر بیش‌ از اندازه آبیاری  شود  ریشه‌اش دچار پوسیدگی ریشه خواهد شد.

نحوه هرس کردن گل کاغذی

گل کاغذی اگر به‌ صورت صحیح و اصولی هرس نشود، وارد یک‌ فاز رویشی خاص می‌شود و بر روی ساقه‌های آن به‌ جای گل خارهای بسیار بلندی می‌رویند. برای هرس کردن گل کاغذی باید هنگامی‌ که گل شروع به رشد می‌کند، ساقه‌های آن را حدود 1 سانتی‌متر کوتاه کنید تا انرژی گیاه برای رشد ساقه‌ و گل‌ها بیشتر شود.

خاک مناسب گل کاغذی

علاوه بر کود گل کاغذی، آبیاری ، نور و نحوه هرس کردن، خاک این گیاه هم باید به صورت مناسب انتخاب شود. البته گل کاغذی خیلی به نوع خاک حساس نیست و می‌تواند در اغلب خاک‌ها رشد مطلوبی داشته باشد. ولی اگر خاک حاصلخیز می باشد، طول عمر گیاه‌ تا حدود زیادی افزایش می‌یابد. خاکی که انتخاب می‌کنید باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

کمبود پتاسیم در گل کاغذی باعث سوختگی برگ گیاهان می شود.

کود مورد نیاز گل کاغذی باید غنی و کامل  باشد، برگ‌ها و قسمت‌های مختلف گیاه به‌ مرور زمان ضعیف شوند و شدت گلدهی نیز تا حدود زیادی کاهش یابد.  کمبود پتاسیم در گل کاغذی باعث سوختگی برگ های گل کاغذی می شود و برگ‌های جوان به‌ مرور زمان از بین بروند.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

سخن پایانی

 ریشه‌های گل کاغذی در ناحیه اتصال به طوقه، بسیار شکننده هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. از این رو می‌توانید با کمک کود گل کاغذی، به تقویت آن‌ها کمک کنید تا هنگام تعویض گلدان، به آن‌ها آسیبی وارد نشود. عمل کوددهی را نباید فقط در یک زمان کوتاه محدود کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کودهای کاملا ارگانیک و طبیعی  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری