کود گیاهان آپارتمانی

کود گیاهان آپارتمانی

آخرین مقالات

کود گیاهان آپارتمانی

جهت خرید کود گیاهان آپارتمانی شوک به صورت جزئی و عمده  می توانید با کارشناسان ایرانکود  در ارتباط باشید. خرید به صورت عمده با تخفیف ویژه همراه است و ارسال به سراسر کشور وجود دارد.

موارد هشدار در زمان مصرف کودهای آپارتمانی

بر طبق دستورالعمل های روی بسته  کوددهی را انجام دهید ،  کود بیش از حد می تواند گیاه را از بین ببرد یا برگهای آن را بسوزاند ، هنگام استفاده بیش از حد کودها نگران محیط زیست نباشید زیرا کودهای آپارتمانی شوک  علاوه بر اینکه برای محیط زیست ضرری نخواهند داشت، مواد مغذی را  وارد منابع آب های زیرزمینی خواهند کرد.

انواع کود گیاهان آپارتمانی

انواع کود گیاهان آپارتمانی شامل مایع و دانه ای و آهسته رهش می باشد.  کودهای آهسته رهش  مواد مغذی را به خوبی از طریق خاک توزیع نمی کنند  و در مورد گیاهان گلدانی نیز کنترلی برای رهاسازی مواد مغذی ندارد.  کودهای مایع  برای استفاده در فضای باز  وهم گلدان  کاربرد دارند.

کود گیاهان آپارتمانی مایع

بسته به دستورالعمل بسته کود هر بار که آبیاری  می کنید کوددهی را هم انجام دهید. نوع گیاه نیز در نحوه کوددهی  تحت تأثیر قرار می گیرد، بعضی گیاهان  به ویژه آنهایی که گلدهی  زیادی  نیاز به تغذیه مکرر دارند

کود مایع تأمین کننده مواد مغذی پایدار است که می توانید دقیقاً آنها را کنترل کنید.در ماه های خنک سال نیاز به کوددهی نداریم اما در مورد گیاهان جوان  تغذیه باید بیشتر انجام شود.

کود دهی  گیاهان آپارتمانی با  کودهای آهسته رهش

کودهای آهسته رهش  هم  چه برای گیاهان داخل منزل  وهم  در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد، کودهای آهسته رهش  به آرامی مواد مغذی را به داخل خاک می کشند.تنها ایراد کودهای آهسته رهش  نقطه هزینه زیاد آن است  اما به دلیل ماندگاری  طولانی استفاده می شود.

فواید کودهای آپارتمانی شوک

تقویت رشد شاخ و برگ سالم و رشد ریشه  و تولید شکوفه های بزرگتر و سالم را برای گیاهان ایجاد می کند. علاوه بر این کودها  حاوی عناصر مغذی مانند بور ، منیزیم و منگنز هستند که باعث رشد اقتصادی بهتر می شوند.

عناصر ضروری کود گیاهان آپارتمانی

گیاهان برای فتوسنتز ، رشد و متابولیسم به مواد مغذی نیاز دارند که کودهای آپارتمانی تقریبا دارای تمام عناصر مورد نیاز گیاهان هستند

چرا گیاهان آپارتمانی به کود مخصوص  نیاز دارند

برای اینکه گیاهان آپارتمانی  بهترین رشد را داشته باشد ، باید آنها را کوددهی  کنید، چون   با رشد گیاهان مواد مغذی از خاک خارج می شوند. گیاهان آپارتمانی به تغذیه زیادی نیاز دارند. سه عنصر ضروری در گیاهان وظیفه اصلی در گیاهان را ایفا می کند. ازت برای گیاهان برگدار مانند فیلودندرون و دیفن باخیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .فسفر برای ریشه ها  جوانه ها ، میوه ها و گل ها بسیار مهم است. همچنین در تقسیم سلولی و تولید بافت بسیار حیاتی است.پتاسیم در ترکیب شیمیایی یک گیاه گنجانیده نشده است ، اما این بدان معنی نیست که اهمیت کمتری دارد. برای نشاط  و شادابی گیاه ضروری است و به طور کلی گیاه با کیفیت بالاتری ایجاد می کند.

پتاسیم برای کاتالیز کردن آنزیم ها در یک گیاه – حداقل 60 مورد از آنها که   برای سنتز پروتئین و در نهایت رشد گیاه بسیار مهم است. پتاسیم همچنین باز و بسته شدن روزنه ها یا منافذ گیاهی را تنظیم می کند.

نحوه استفاده از کود گیاهان آپارتمانی

مقدار  2/1 قاشق چایخوری را به ازای هر 3 آب استفاده کنید. استفاده از کود بیش از حد و به دفعات زیاد می تواند گیاهان شما را بسوزاند و توانایی ریشه گیاه را در جذب مواد مغذی کاهش دهد. برای کاربرد بیشتر از یک سمپاش دستی چند منظوره استفاده کنید .

میزان جذب کود در گیاهان  به محلول  سم پاش ، شرایط محیطی اطراف گیاه ، خصوصیات برگ و وضعیت گیاه بستگی دارد. سمپاشی شاخ و برگ یک روش مناسب برای جذب مواد مغذی به گیاهان است.

کوددهی منظم  گیاهان آپارتمانی مهم است

بیشتر گیاهان گلدانی مقدار کمی از مواد مغذی را ارائه می دهند و کوددهی منظم بسیار مهم است.

یک روش  برای اطمینان از اینکه گیاهان گلدانی  کود مورد نیاز خود را دریافت کنند استفاده از یک روش منظم کوددهی است.

به سادگی کودهای مایع یا محلول در آب را که برای یک برنامه ماهانه مصرف کنید و دوز آن را چهار برابر کنید. به عنوان مثال ، اگر طبق دستور کوددهی  باید یکبار در ماه به میزان یک قاشق چایخوری در هر سه  لیتر آب استفاده شود ، آن را در هر بار آبیاری با یک قاشق چایخوری در هر سه آب نیز  اعمال کنید.ماهانه یک بار ، بشقاب گیاه خود را خالی کنید  و آنرا با آب بشورید تا کود اضافی تخلیه شود.

انتخاب کود برای گیاهان آپارتمانی

کودهای مایع  برای استفاده  گیاهان آپارتمانی آسان تر است، کودهای محلول در آب به همان اندازه کارآمدتر هستند زیرا سریع جذب گیاه می شوند.  بهتر است آنها فقط  هر چند ماه یک بار مصرف کنید.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره