کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان

آخرین مقالات

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان

نقش کودها در زندگی گیاهان و درختان بسیار قابل توجه است و به نوعی رشد آن ها به کوددهی وابسته است.کودها دارای مواد مغذی و عناصر معدنی  هستند که درختان برای رشد کافی و تولید میوه به مقدار زیادی به آنها  نیاز دارند. درختان می‌توانند بخشی از نیازهای تغذیه ای خود را از خاک و هوا دریافت کنند، اما بیشترین آن را باید با کوددهی در اختیار درخت قرار داد.به همین علت کوددهی از مراحل نگهداری و مراقبت از درختان بوده و باید در انجام آن دقت زیادی داشته باشید.

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان

 

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ چیست؟

کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ نوعی کود کامل است. در ترکیب  این کودها سه عنصر مهم و ضروری یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم به کار رفته است. این عنصر طبق چند فرمول خاص و دقیق با هم ترکیب شده اند. در کنار آن ها مقادیر بسیار کمی از عنصرهای میکرو هم در این کودها به کار رفته است. در ترکیب کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ مقدار عنصرهای نیتروژن، فسفر و پتاسیم هر کدام ۲۰ درصد است. درصد باقی مانده که حدود ۴۰ درصد است شامل عناصر ریزمغذی مثل منیزیم، آهن، بور، کلسیم، روی و منگنزاست.

انواع کودهای سه بیست مورد استفاده در درختان

این کود به صورت مایع، پودری و گرانول برای درختان استفاده می شوند.  نوع جامد و پودری این کود به شکل بلورهای ریز آبی رنگ وجود دارد. کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ گرانوله در مقایسه با نوع مایع و پودری، بسیار کمتر استفاده می‌شود. علت آن زمان جذب طولانی کود است. اما نوع مایع و پودری کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ به علت انحلال پذیری بالا در آب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش های استفاده از آن ها هم راحت تر است و به روش محلول پاشی و یا کود آبیاری قابل استفاده هستند.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 

مزایای کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان

افزایش مقاومت ریشه های درخت در برابر شرایط نامساعد محیطی

افزایش استحکام تنه و ساقه های درخت

بهبود فعالیت های  ضروری درختان مثل فتوسنتز و تولید آنزیم و پروتئین

حفظ درخت در برابر آسیب آفت ها و بیماری های مربوط به درختان

سبز شدن برگ ها و جلوگیری از کلروز درختان

افزایش سرعت جوانه زنی و گلدهی

تسریع تبدیل شدن گل ها به میوه

افزایش کیفیت و کمیت میوه های تولید شده

بنابراین بهترین زمان هایی که می‌توان از کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای درختان استفاده کرد زمان  جوانه زنی ، فندقی شدن میوه ها و حدود دو هفته قبل از آغاز برداشت محصول است.کوددهی مناسب در این زمان ها باعث بازدهی بیشتر درخت و آمادگی آن برای برداشت های بعدی می‌شود.

اشتراک گذاری