پیوند انگور با انجیر

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انگور

آخرین مقالات

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انگور

انگور به مقدار زیادی  عنصر پتاسیم برای رشد میوه  نیاز دارد، در فصل بهار از جوانه زدن تا شکوفه دهی انگور از پتاسیم برای انگور استفاده کنید تا شاهد رشد بالایی از این محصول باشید.ضروری ترین نیاز انگور  به پتاسیم  در طول  فصل رشد  می باشد. این ماده مغذی در فرآیندهای متابولیک گیاه نقش مهمی دارد، اگر پتاسیم به اندازه کافی  در دسترس نباشد روی بازو بسته شدن  روزنه ها تاثیر می گذارد و می‌تواند به از دست دادن آب اضافی از برگ ها منجر شود.

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انگور

نحوه مصرف کود 60 درصد پتاسیم در انگور

 با مصرف کود 60 درصد پتاسیم،  مواد مورد نیاز درخت انگور  ازخاک تامین  می شود و تا زمانی  که ذخیره خاک به اندازه کافی پتاسیم داشته باشد، گیاه می تواند از آن استفاده کند.کمبود عنصر پتاسیم در خاک های شنی و یا خاک های فشرده و بسیار خشک  دیده می شود. توانایی درخت انگور برای اینکه از خاک پتاسیم به دست آورد تحت تاثیر انواع انگور از جمله انگور های ریشه دار و پایه همچون انگور های پیوندی قرار دارد بعضی از پایه ها نسبت به انگور های ریشه دار در به دست آوردن پتاسیم عملکرد بهتری دارند.

 

 

مصرف کود 60 درصد  پتاسیم برای درخت انگور با آبیاری قطره ای

از طریق سیستم  آبیاری قطره ای  می توان  پتاسیم برای درخت انگور استفاده کرد. به این ترتیب راحت تر جذب ریشه می شود و در اختیار گیاه قرار می گیرد.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

بنابراین یکی از موارد مهم در مراقبت درختان انگور شناسایی کردن تاکستان هایی است که به کود دهی نیاز دارند در سال های اخیر با بیشتر شدن هزینه های کود های پتاسیم دار برای اصلاح این کمبود می توان ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ دلار در هر هکتار هزینه کرد.البته کودهای نانو شوک را می توانید با قیمت کمتری استفاده کنید.

اشتراک گذاری